NewsyUlubiona marka gwiazd Tiffany & Co przejęta przez modowego potentata. Sprzedano ją za zawrotną sumę

Ulubiona marka gwiazd Tiffany & Co przejęta przez modowego potentata. Sprzedano ją za zawrotną sumę

Tiffany zostaje sprzedany
Tiffany zostaje sprzedany
Zuza Maciejewska
26.11.2019 11:43, aktualizacja: 26.11.2019 13:04

Tiffany & Co, to luksusowa marka, istniejąca na rynku od ponad 180 lat. W tym czasie nie tylko wypuściła wiele prestiżowych produktów, ale także zdobyła popularność na całym świecie. Wyróżnia ją fakt, że biżuteria jest pakowana w małe, niebieskie pudełeczka. Odkąd pojawiła się w kultowym filmie Śniadanie u Tiffany'ego urosła niemal do miary legendy.

Tiffany & Co przejęty przez LVMH. Dlaczego?

O jej popularności może świadczyć też fakt, że marka jest chętnie wybierana przez gwiazdy. Biżuterię podczas gal nosiły m.in. Hailey Bieber, Camilla Cabello, Lady Gaga, Selena Gomez, Rihanna, siostry Kardashian. Wojtek Szczęsny z kolei, wybrał pierścionek od Tiffany'ego dla Mariny na zaręczyny.

Marina – pierścionek zaręczynowy Tiffany&Co. za 50 tysięcy złotych
Marina – pierścionek zaręczynowy Tiffany&Co. za 50 tysięcy złotych

Wygląda na to, że pewna epoka zmierza ku końcowi. Marka została przejęta przez koncern Louis Vuitton Moet Hennessy, który w branży działa od 1987 roku. Pod jego skrzydłami znajduje się aż 75 najdroższych marek świata, wśród których znajdują się m.in. Dom Pérignon, Zenith, Christian Dior Watches, Louis Vuitton, Marc Jacobs. Okazuje się, że w ten sposób LVMH chce jeszcze bardziej wzmocnić swoją obecność w Stanach Zjednoczonych:

Przejęcie Tiffany wzmocni pozycję LVMH w branży jubilerskiej i jeszcze bardziej zwiększy jego obecność w Stanach Zjednoczonych –  Bernaud Arnault, dyrektor generalny LVMH.

Porozumienie zostało zawarte w niedzielę i ustalono kwotę sprzedaży w wysokości 16,2 mld dolarów. Podpisanie umowy poprzedziły bardzo długie negocjacje.

  • Christy Turlington w kampanii "Legendary Style" biżuterii Tiffany & Co. na 2016 (fot. David Sims / Tiffany & Co.)
  • Lady Gaga - SAG Awards 2019 w biżuterii Tiffany'ego
  • Lady Gaga – Oscary 2019, kreacja: Alexander McQueen; biżuteria: Tiffany & Co.
  • Lady Gaga w reklamie Tiffany
  • Lady gaga dla Tifany
  • Lupita Nyong'o w kampanii "Legendary Style" biżuterii Tiffany & Co. na 2016 (fot. David Sims / Tiffany & Co.)
  • Marina – pierścionek zaręczynowy Tiffany&Co. za 50 tysięcy złotych
  • Elle Fanning w kampanii "Legendary Style" biżuterii Tiffany & Co. na 2016 (fot. David Sims / Tiffany & Co.)
  • Christy Turlington w kampanii "Legendary Style" biżuterii Tiffany & Co. na 2016 (fot. David Sims / Tiffany & Co.)
[1/9] Christy Turlington w kampanii "Legendary Style" biżuterii Tiffany & Co. na 2016 (fot. David Sims / Tiffany & Co.)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także