NewsyPolska flaga na Marsie! NASA opublikowała sensacyjne zdjęcia z czerwonej planety!

Polska flaga na Marsie! NASA opublikowała sensacyjne zdjęcia z czerwonej planety!

Mars polska flaga na planecie skąd?
Aneta Błaszczak
10.12.2018 21:30, aktualizacja: 11.12.2018 00:06

Jesteśmy świadkami historycznej chwili dla polskiej astronomii. NASA opublikowała właśnie zdjęcia z Marsa przesłane przez bezzałogową sondę InSight, na których widać polską flagę. Biało-czerwone barwy (na zdjęciu w sepii) zostały umieszczone na zewnętrznej powłoce lądownika, tuż obok flag Stanów Zjednoczonych, Francji, Japonii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii czy Kanady.

Jak polska flaga znalazła się na planecie Mars?

Zdjęcia polskiej flagi na Marsie zostały wykonane 9 grudnia. Dlaczego sonda została ozdobiona m.in. naszym symbolem narodowym? Okazuje się, że autorami projektu i wykonania mechanizmu napędowego do urządzenia Kret HP3 są Polacy z firmy Astronika. Wspomniana część maszyny wbije się na 5 metrów w głąb Marsa jako pierwsza w historii. Dotychczas żaden inny sprzęt nie penetrował gruntu Czerwonej planety aż tak głęboko.

To wielkie wydarzenie dla Astroniki, ale też duży sukces krajowego przemysłu kosmicznego, bo po raz pierwszy w historii polska firma stworzyła kompletny mechanizm na misję kosmiczną – powiedział przed startem sondy Bartosz Kędziora, prezes Astroniki.

Sonda InSight na Marsie leciała przez pół roku, wylądowała na planecie 26 listopada, łącznie przebyła ok. 483 miliony kilometrów. Celem misji jest zbadanie wnętrza obecnej planety.

Polski Kret HP3 swoją pracę rozpocznie na początku stycznia 2019 roku.

Polska flaga na Marsie
Planeta Mars
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.