ModaZara przekazała fatalne wieści dla klientów. Ulubiona sieciówka Polaków w potrzasku

Zara przekazała fatalne wieści dla klientów. Ulubiona sieciówka Polaków w potrzasku

Zara
Zara
Krystyna Miśkiewicz
12.06.2020 16:00, aktualizacja: 23.06.2020 07:58

Pandemia koronawirusa dała się wszystkim we znaki. Jedną z branży, która najbardziej ucierpiała przez wprowadzenie ogólnoświatowego lockdownu, jest handel. Przez długi czas zamknięta była większość sklepów stacjonarnych i galerii handlowych. Do tej pory w wielu krajach wszystko działa w bardzo ograniczony sposób.

Chociaż w Polsce już od jakiegoś czasu galerie handlowe mogą pracować na pełnych obrotach, to nadal nie wszystkie marki odzieżowe zdecydowały się na ponowne otwarcie swoich butików. Okazuje się również, że światowy paraliż spowodował tak duże straty, że kryzys finansowy dotknął nawet największe koncerny. Jednym z nich jest gigant odzieżowy Inditex. Hiszpańska spółka jest właścicielem takich marek jak Zara, Pull&Bear, czy Bershka. Niestety, aby ratować się po stratach, podjęła bardzo drastyczne kroki.

Zara zamyka 1200 sklepów

Dyrekcja koncernu, która ma pod swoimi skrzydłami między innymi markę Zara, musiała podjąć bardzo stanowcze kroki, aby ratować się przed kryzysem. Sieć planuje dosyć drastycznie zredukować liczbę swoich sklepów stacjonarnych. Koncern poniósł straty szacowane na około 400 milionów euro. Jeszcze na początku czerwca średnio co czwarty sklep należący do koncernu nadal pozostawał zamknięty. W oficjalnym komunikacie, który został zamieszczony na stronie spółki, czytamy, że planuje ona zamknięcie od 1000 do 1200 sklepów. Na tę chwilę nie wiadomo jeszcze, czy wśród nich są również te, które znajdują się w Polsce.

Gigant odzieżowy odnotował jednak znaczny wzrost sprzedaży internetowej. Dochody z tego kanału dystrybucji zwielokrotniły się aż o 50% w porównaniu do tego samego okresu rok temu. Zarząd koncernu zdecydował, aby w kolejnych latach maksymalnie rozwijać sprzedaż internetową, ponieważ tylko to może uchronić firmę przed jeszcze większymi stratami.

Koncert w swój nowy pomysł na biznes chce zainwestować, aż 1 miliard euro, a kolejne 1,7 miliarda przeznaczy na integrację sprzedaży stacjonarnej ze sklepami on-line. Zastosowane nakłady finansowe pozwolą na wprowadzenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które pozwolą maksymalnie zoptymalizować sprzedaż internetową.

Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Galeria handlowa
Zara sklep
Zara sklep
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także