Anna Lewandowska nową ambasadorką Yes. Eksperci mają mieszane uczucia. "Jak zupa pomidorowa"

Marka Yes robi rewolucję i stawia na Annę Lewandowską jako twarz nowej kampanii. Eksperci biją na alarm i zastanawiają się, czy słynna sportsmenka nie rozmyje dotychczasowej, odważnej tożsamości brandu. Widzą też jednak pozytywy.

Anna Lewandowska twarzą Yes. Eksperci debatująAnna Lewandowska twarzą Yes. Eksperci debatują
Źródło zdjęć: © KAPIF
Aneta Kowal

Do tej pory Yes budowało wizerunek progresywnego brandu, przełamującego stereotypy kobiet m.in. w kampaniach o karmieniu piersią czy bliznach po mastektomii. Akcje te nie tylko łamały tabu, lecz także przekładały się na autentyczny dialog z klientkami, pokazując, że marka rozumie ich wyzwania. Nowa taktyka oznacza wyraźne przesunięcie punktu ciężkości. Poprzez fotografie i serię krótkich filmów Lewandowska ma pokazać, że biżuteria to coś więcej niż zwykły dodatek – to prawdziwy "nośnik" wspomnień i motywacji.

Jak Ania Lewandowska podsumowała małżeństwo z Robertem?

Anna Lewandowska ambasadorką Yes – zmiana wizerunku marki

Dlaczego marka Yes zdecydowała się zaangażować Lewandowską? Jak przyznała jej przedstawicielka, sportsmenka idealnie wpasowała się w jej wizerunek.

Jej osobowość i łączenie wielu kobiecych ról świetnie pasuje do naszej marki. Dlaczego właśnie Ania Lewandowska? Bo jej energia, autentyczność i sposób, w jaki łączy różne role: kobiety, mamy, przedsiębiorczyni, trenerki i mentorki, idealnie oddają to, co Yes chce dziś pokazać. Biżuteria nie jest tłem, tylko towarzyszką w codzienności – tłumaczyła w komunikacie prasowym Justyna Lach, dyrektorka marketingu Yes Biżuteria.

"Anna Lewandowska jest dla nas partnerką, z którą możemy opowiadać o sile pasji, niezależności i wyrażaniu siebie. To jest dla nas kluczowe. Widzimy w niej nie tylko rozpoznawalną osobę, ale przede wszystkim" - dodała w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.

Eksperci o ryzykach i szansach nowej strategii Yes

Wybór Anny Lewandowskiej wywołał dyskusję w branży. Eksperci, ponownie na łamach Wirtualnych Mediów, zauważyli, że sportsmenka przez lata promowała konkurencyjną markę Apart, co może rozmyć unikalność Yes. Maciej Pichlak, z Diverger Polska, ocenił:

Yes ryzykuje rozmycie własnej odrębności marki: zamiast budować nowe, unikalne skojarzenia, sięga po twarz już "oznaczoną" przez konkurenta. Konsumenci widząc taką postać automatycznie myślą o innej marce, co osłabia efekt nowości i świeżości przekazu.

"[Marka] chciała "biżuterii mówiącej własnym głosem", a tymczasem głosem kampanii staje się celebrytka o mocno zdefiniowanym (i nie w pełni pozytywnym) kontekście konkurencyjnym" - dodał.

Anna Gruszka z adQuery stwierdziła, że nowa strategia to ruch w stronę bezpiecznej skali i większej sprzedaży, ale kosztem wyrazistości.

Lewandowska, jak zupa pomidorowa, ma mało przeciwników: trudno jej coś poważnego zarzucić, a to w trudnych rynkowo czasach bywa atutem. Konsumenci jednak realnie tracą wyróżniającą, odważną narrację w przestrzeni reklamowej, dostają za to komunikację przyjemną, szeroką, ale mniej wyjątkową – zauważa.
Anna Lewandowska
Anna Lewandowska © KAPiF
Wybrane dla Ciebie
Katarzyna Zillmann zaskakująco o Macaulay'u Culkinie. "Kiedyś nas coś łączyło"
Katarzyna Zillmann zaskakująco o Macaulay'u Culkinie. "Kiedyś nas coś łączyło"
Piękne ZŁOTE dodatki. Martyna Wojciechowska błyszczała na evencie (ZDJĘCIA)
Piękne ZŁOTE dodatki. Martyna Wojciechowska błyszczała na evencie (ZDJĘCIA)
Adrian ze "Ślubu..." o swoim stanie zdrowia. "Rezonans się nie zmienił"
Adrian ze "Ślubu..." o swoim stanie zdrowia. "Rezonans się nie zmienił"
Małgorzata Ostrowska-Królikowska zrezygnowała z TEGO produktu i schudła
Małgorzata Ostrowska-Królikowska zrezygnowała z TEGO produktu i schudła
1000 zł za śniadanie z Barbarą Kurdej-Szatan, a to dopiero początek. Może być drożej
1000 zł za śniadanie z Barbarą Kurdej-Szatan, a to dopiero początek. Może być drożej
Występ Cejrowskiego na uniwersytecie pod ostrzałem studentów. Uczelnia wydała OŚWIADCZENIE
Występ Cejrowskiego na uniwersytecie pod ostrzałem studentów. Uczelnia wydała OŚWIADCZENIE
Zwycięzca Konkursu Chopinowskiego zarobi fortunę? "Koncerty do przyszłego czerwca"
Zwycięzca Konkursu Chopinowskiego zarobi fortunę? "Koncerty do przyszłego czerwca"
Tak Małgorzata Rozenek-Majdan zarobiła pierwszy milion. Wszystko wyśpiewała
Tak Małgorzata Rozenek-Majdan zarobiła pierwszy milion. Wszystko wyśpiewała
Wieczór kawalerski Macieja Kurzajewskiego jak z filmu akcji. Wybór atrakcji zaskakuje
Wieczór kawalerski Macieja Kurzajewskiego jak z filmu akcji. Wybór atrakcji zaskakuje
Nie żyje Lady Annabel Goldsmith. Była powierniczką sekretów księżnej Diany
Nie żyje Lady Annabel Goldsmith. Była powierniczką sekretów księżnej Diany
"Taniec z gwiazdami" bez KOLEJNEJ PARY. Zaskakujące wyniki odcinka
"Taniec z gwiazdami" bez KOLEJNEJ PARY. Zaskakujące wyniki odcinka
Wiktoria Gorodecka pokazała MĘŻA w "Tańcu z gwiazdami". Nazwała go "swoim KRÓLEM"
Wiktoria Gorodecka pokazała MĘŻA w "Tańcu z gwiazdami". Nazwała go "swoim KRÓLEM"