Wielka moda kontra afrykańskie pejzaże. Oto jak swoją nową kolekcję widzi Valentino. Sesja zdjęciowa zapiera dech

Wielka moda kontra afrykańskie pejzaże. Oto jak swoją nową kolekcję widzi Valentino. Sesja zdjęciowa zapiera dech

Valentino wiosna-lato 2016 (fot. Steve McCurry/Valentino)
Valentino wiosna-lato 2016 (fot. Steve McCurry/Valentino)
Ewa Kamionowska
13.01.2016 08:14, aktualizacja: 13.01.2016 09:39

Spieczona afrykańska ziemia, wyschnięte konary drzew, lepianki, ubrani w tradycyjne stroje członkowie afrykańskiego plemienia, a pośrodku tego wszystkiego europejska moda z wysokiej półki. W ten sposób do obejrzenia (i zakupu) ubrań ze swojej najnowszej kolekcji na wiosnę-lato 2016 zachęca marka Valentino.

Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli - projektanci Valentino - proponują na zbliżający się sezon zmysłowe kreacje z mocnym etnicznym akcentem. Utrzymane w kolorystyce ziemi - brązach, beżach i zieleni - na zdjęciach promujących wcale nie przełamują surowości afrykańskiego pejzażu, ale doskonale się w niego wpisują. Ubrane w powłóczyste suknie modelki, otoczone przez Masajów, zaczynają przypominać członkinie egzotycznego rodu.

Warto podkreślić, że autorem malowniczych fotografii jest słynny wojenny fotoreporter Steve McCurry, który zasłynął chyba najbardziej dzięki zdjęciu "Afgańska dziewczyna". Przejmujący portret kobiety imieniem Sharbat Gula trzydzieści lat temu pojawił się na okładce "National Geographic" i dziś uchodzi za jedną z fotografii wszech czasów.

Zdjęcia z najnowszej kampanii Valentino promującej kolekcję na sezon wiosna-lato 2016 zobaczycie w naszej galerii.

"National Geographic". Na zdj. zatytułowanym "Afgańska dziewczyna" jest Sharbat Gula. Fotografia powstała w 1984 roku w pakistańskim obozie uchodźców Nasir Bagh (fot. Steve McCurry)
"National Geographic". Na zdj. zatytułowanym "Afgańska dziewczyna" jest Sharbat Gula. Fotografia powstała w 1984 roku w pakistańskim obozie uchodźców Nasir Bagh (fot. Steve McCurry)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także