NewsyKto kupił TVN? Doszło do transakcji sprzedaży większościowego pakietu akcji TVN

Kto kupił TVN? Doszło do transakcji sprzedaży większościowego pakietu akcji TVN

Markus Tellenbach
Markus Tellenbach
Paulina Szestowicka
16.03.2015 08:19, aktualizacja: 16.03.2015 10:56

Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy - mówi Markus Tellenbach

Grupa ITI I Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży udziałów z Southbank Media Ltd., brytyjskiej spółki zależnej od Scripps Networks

Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy - powidział Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A.

Scripp Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100% udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding B.V. w przybliżeniu 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Scripp Networks Interactive przejmie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 milionów euro.

Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN - wytłumaczył Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.

Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Serwisy internetowe uzupełniają treści telewizyjne o inspirujące informacyjne materiały video i mediów społecznościowych. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce  Północnej i Południowej, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

Fotografia: ONS
Fotografia: ONS
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także