Znana sieciówka oskarżona o seksizm. Punktem zapalnym były te dwa na pozór niewinne zdjęcia
Nawet największym i najlepszym graczom rynkowym zdarzają się wpadki. Czasem są to jedynie drobne potknięcia, czasami jednak znaczą na tyle, że mogą kosztować utratę dobrego wizerunku. Jaką okaże się skandal dotyczący brytyjskiego oddziału GAP?
03.08.2016 10:26
Na jednym z materiałów promujących dziecięce ubrania GAP widzimy dwa zdjęcia: chłopca w T-shircie z Albertem Einsteinem, którego podpisano "młody naukowiec" i dziewczynkę w opasce z kocimi uszami i bluzie w landrynkowych kolorach, którą opisano jako "duszę towarzystwa".
Co jest z nimi nie tak? Według internautów reklama przypisuje pełnienie z góry określonych funkcji przez kobietę i mężczyznę, co utrwala stereotypowy i seksistowski podział ról społecznych.
Komentujący zauważają, że gdyby zgodzić się z retoryką GAP, należałoby przyjąć, że chłopcy stworzeni są do wielkich czynów, odkryć, wynalazczości. Ma na to wskazywać koszulka ze słynnym naukowcem.
Dziewczynki z kolei wedle GAP powinny się skupić na tym, by błyszczeć w towarzystwie.
Czy faktycznie materiał promocyjny GAP jest seksistowski? Zgadzacie się?