Znana sieciówka spotkała się z ostrymi oskarżeniami. Wszystko przez to jedno zdjęcie

Cztery wygimnastykowane dziewczynki z trupy cyrkowej Le Petit Cirque stoją obok siebie. Jedna na rękach, inna wyginając nogę, jeszcze inna podpiera się na głowie koleżanki. To właśnie zdjęcie, na którym je uwieczniono, wywołało ogromne poruszenie internautów.

Reklama GAP Kids oskarżona o rasizm
Reklama GAP Kids oskarżona o rasizm
Ewa Kamionowska

07.04.2016 13:32

Fotografia pochodzi z najnowszej kampanii marki GAP Kids, w której udział wzięła także Ellen DeGeneres, gwiazda amerykańskiej rozrywki. Co jest nie tak z fotką? Otóż zdaniem internautów jest... rasistowska. Cały szkopuł w tym, że najwyższa białoskóra dziewczynka podpiera się na głowie czarnoskórej. Wypadło to dość niefortunnie, zwłaszcza w zestawieniu z mottem przewodnim kampanii:

Te dziewczynki udowadniają, że wszystko jest możliwe

Gromy posypały się na markę GAP dość szybko i lawinowo.

Udowadniają, że dziewczyny mogą wszystko... no chyba, że są czarne. Wtedy wszystko, co mogą robić, to dźwigać białe dziewczyny. #megawpadkaMoja sześciolatka od razu wiedziała, co jest nie tak z tym zdjęciem. Tymczasem cały dział PR marki to przegapił.To zdjęcie GAP Kids jest najlepszą metaforą współczesnego białego feminizmu.Jedyna czarna dziewczynka została podpórką. Ktoś powinien za to stracić pracę.

Jak się można domyślać, GAP niezwłocznie przeprosił, zaznaczając jednocześnie, że publikując fotografię, nie chciano nikogo urazić.

Jako marka z 46-letnią historią, szczycimy się tym, że walczymy o różnorodność oraz integrację. Doceniamy więc wymianę zdań, do której doszło w tej sprawie i jest nam przykro, jeśli ktokolwiek poczuł się urażony. Zmienimy to zdjęcie na inne z tej samej kampanii, które również zachęca dziewczynki i chłopców do tego, aby być sobą i czuć się wyjątkowo - można przeczytać w oświadczeniu przedstawicieli marki.

Czy wy również odbieracie to zdjęcie jako rasistowskie?

Reklama GAP Kids oskarżona o rasizm
Reklama GAP Kids oskarżona o rasizm
Nowa kampania GAP Kids
Nowa kampania GAP Kids
reklamaellen degeneresafera
Wybrane dla Ciebie