Ciche godziny w Lidlu. Sieć handlowa zadbała o kolejną grupę klientów. Brawo!
Zrobienie zakupów dla osób ze spektrum autyzmu nie należy do najmilszych przeżyć. Głośna muzyka i komunikaty dochodzące ze sklepowych głośników sprawiają im dyskomfort w poszukiwaniu pożądanych produktów. Ostre reflektory dosłownie paraliżują wzrok, a tłum ludzi i długie oczekiwanie w kolejkach wywołuje w nich ogromny stres.
02.04.2020 | aktual.: 02.04.2020 16:31
Całą sprawę skomentował Prezes Fundacji JiM, która zajmuje się pomocą dla osób ze spektrum autyzmu.
Od 2 kwietnia sieć Lidl Polska wprowadziła szereg przywilejów. Obowiązują one w określonych dniach i godzinach.
Ciche godziny w Lidlu: kiedy i czym są?
Autyzm jest obecnie diagnozowany w Polsce już u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju jest 400 000 osób z autyzmem. Jednak ze spektrum żyją także rodzice, rodzeństwo oraz opiekunowie, dla których rutynowe obowiązki, w tym między innymi zakupy są wielkim wyzwaniem. W celu ułatwienia codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu Lidl Polska wprowadził we wszystkich swoich sklepach „ciche godziny”.
Jakie udogodnienia kryją się pod inicjatywą Lidla? W wyznaczonych godzinach jest wyciszona muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji, są obsługiwani – podobnie jak seniorzy – poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1).
Sieć prosi także wszystkich klientów, aby wykazali się zrozumieniem, jak i cierpliwością w stosunku do osób uprzywilejowanych do korzystania z kas pierwszeństwa. W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów ciche godziny w Lidlu będą obowiązywać bezterminowo w każdy piątek w godzinach 8:00 –10:00 oraz sobotę od 19:00 do 21:00.
Na podobny krok zdecydował się Auchan.