Newsy"Wiadomości" nie zgadzają się z wynikami oglądalności. Zrobili swoje. Różnica? Diametralna

"Wiadomości" nie zgadzają się z wynikami oglądalności. Zrobili swoje. Różnica? Diametralna

"Dobra zmiana", którą zastosowano w Telewizji Polskiej w założeniu miała przynieść same korzyści, jednak wyniki oglądalności wskazują co innego. Według badań przeprowadzonych przez panel Nielsena wynikło, że Wiadomości zanotowały spory spadek. Jacek Kurski zarzucił analitykom niedokładność twierdząc:

Wiadomości bez Pałacu Kultury i Nauki
Wiadomości bez Pałacu Kultury i Nauki
Natalia Brzostowska

11.05.2016 | aktual.: 11.05.2016 11:25

też są widzowie telewizji publicznej, tylko że w żaden sposób nie są wykazywani w panelach badawczych

Z kwietniowego badania wyników oglądalności wynika, że Wiadomości plasują się dopiero na trzecim miejscu, co  daje najgorszy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Tej sprawie postanowiono się przyjrzeć we wczorajszym wydaniu serwisu. Autorem materiału był Klaudiusz Pobudzin:

Zleciliśmy sondaż przeprowadzany tradycyjną metodą telefoniczną. To jedyna możliwość, by z innego źródła poznać preferencje Polaków. (...) 

Sondaż przeprowadził TNS Polska. Wynikło z niego, że główny serwis informacyjny TVP obejrzało 13% dorosłych Polaków, co oznacza ok. 4,1 mln widzów

Ponad 1/3 więcej niż obliczył Nielsen. (...) Skąd takie rozbieżności? - zapytał Klaudiusz Pobudzin

W dalszej części materiału postanowił przyjrzeć się Elżbiecie Gorajewskiej, szefowej firmy Nielsen. W materiale stwierdzono, że "firmowała swoim nazwiskiem sondaże, które z całą pewnością nie miały nic wspólnego z prawdą". Dowodem racji miało być przytoczenie tego, że "w czasach Wojciecha Jaruzelskiego w biuletynie CBOS pisała, że milicja ma wśród młodzieży większe zaufanie niż opozycja". Próbowano sprawdzić, czy szefowa Nielsena podtrzymuje wyniki tamtych badań ale nie uzyskano komentarza.

Jaka była puenta?

 U schyłku PRL CBOS był jednym z głównych narzędzi komunistycznej propagandy. Dziś kierowana przez Elżbietę Gorajewską firma Nielsen, jako monopolista na rynku, w praktyce decyduje o podziale wartego miliarda złotych rynku reklam telewizyjnych w Polsce 

Zrobiło się gorąco.

"Wiadomości" mają nową czołówkę
"Wiadomości" mają nową czołówkę
Wybrane dla Ciebie