NewsyPandemia nie oszczędziła największego producenta obuwia w Europie. CCC zanotowało ogromne straty

Pandemia nie oszczędziła największego producenta obuwia w Europie. CCC zanotowało ogromne straty

CCC
CCC
Marta Borkowska
03.04.2020 14:50, aktualizacja: 03.04.2020 16:05

CCC należy do największej sieci obuwniczej w Polsce. W kampaniach tej marki brały udział największe gwiazdy, takie jak Anna Przybylska, Anja Rubik czy ostatnio Małgorzata Kożuchowska. Niestety okazuje się, że w firmie jeszcze nigdy nie było tak źle. Jako jedna z pierwszych pokazała swoje wyniki z marca, czyli miesiąca, w którym to rozszalała się pandemia koronawirusa. To właśnie w tym miesiącu wprowadzono restrykcje rządowe, zamknięto sklepy odzieżowe i obuwnicze, które znajdują się w galeriach handlowych. Te wszystkie działania odbiły się negatywnie na obrotach. Marka CCC ostro dostała w kość.

CCC ma ogromne problemy finansowe przez koronawirusa

Marka CCC mocno narzeka na wielkość aktualnych obrotów. W sklepach stacjonarnych praktycznie nie ma już ruchu, jedynie działalność internetowa wykazuje dużą dynamikę wzrostu. Według tego co przewiduje sieć, sklepy będzie można otwierać już w maju. Dane ujawnione przez markę wyglądają naprawdę przerażająco. Strata operacyjna CCC za pierwszy kwartał to aż 327 milionów złotych. Niestety nie tylko ona odczuwa bolesne skutki pandemii. Wszystkie sklepy modowe odnotowują spadek obrotów, a ta sytuacja może jeszcze potrwać kilka tygodni, jeśli nie dłużej. Jak CCC z tym walczy? Planują drastyczne cięcia i wycofanie się ze sponsoringu, po to, aby zrobić to jak najmniejszym kosztem dla pracowników.

Nie tniemy kosztów scyzorykiem, tylko siekierą – zapowiedział właściciel CCC Dariusz Miłek w rozmowie z Business Insider.

Podkreślił też, że spółka wróci do swojej filozofii "cena czyni cuda".

CCC planuje drastyczne cięcia

Dziś z powodu pandemii poruszamy się w trudnej do precyzyjnego przewidzenia rzeczywistości. Cały zespół jest jednak zdeterminowany, by wyjść z obecnej sytuacji silniejszym i powrócić na ścieżkę realizacji naszej strategii. To nie pierwszy nasz kryzys i zawsze CCC wychodziło z nich wzmocnione - mówi Dariusz Miłek, główny właściciel CCC i przewodniczący rady nadzorczej.

Na szczęście marka CCC z sukcesem prowadzi również sprzedaż internetową. To deska ratunkowa dla sieci. W połowie marca przychody e-commerce stanowiły aż 90 procent przychodów grupy CCC. W ostatnim tygodniu marca ruch w sklepach stacjonarnych był sporadyczny.

CCC to jedna z największych film obuwniczych w Europie (średnio w ciągu roku sprzedaje 28 milionów par). Jej właściciel Dariusz Miłek zajmuje 11. miejsce w rankingu Najbogatszych Polaków w rankingu Wprost z majątkiem szacowanym na 3 miliardy złotych.

CCC
CCC
CCC
CCC
Kożuchowska dla CCC
Kożuchowska dla CCC
CCC zakupy online
CCC zakupy online
Kożuchowska dla CCC
Kożuchowska dla CCC
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także