NewsyMagda Gessler przejechała się po restauratorach. "Kasa, kasa, a potem dno"

Magda Gessler przejechała się po restauratorach. "Kasa, kasa, a potem dno"

Magda Gessler bez ogródek wyraziła swoje zdanie nie tylko o polskiej gastronomii, ale także kolegach po fachu. Gwiazda nie ma najlepszego zdania o innych restauratorach. Nie zamierzała się gryźć w język.

Magda Gessler
Magda Gessler
Źródło zdjęć: © fot. Instagram

Magda Gessler od lat jest najsłynniejszą polską restauratorką. Prowadzi kilka restauracji, a od lat pomaga w "Kuchennych Rewolucjach" także innym, którzy zamarzyli o własnym biznesie w gastronomii. Jakie zdanie wyrobiła sobie o innych restauratorach i jakie grzechy polskiej kuchni mogłaby wymienić?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Top Seriale 2025

Magda Gessler chce odświeżyć polską kuchnię

Restauratorka uwielbia polską kuchnię, ale raczej tę sprzed wojny, która obfitowała w wiele zapomnianych dziś potraw.

Myśmy mieli wiele wojen. Te wojny nam przyniosły nowe smaki, ale też ogromne spauperyzowanie społeczeństwa. Komuna załatwiła nas bez mydła i wyczyściła wszystko, co było ciekawe z przedwojnia — mówi, wspominając mintaja w occie, minogi, kapary, czy sardele - powiedziała w wywiadzie dla "Faktu".

Magda Gessler zauważyła jednak, że powoli świadomość kulinarna Polaków się zmienia. Otwieramy się na nowe smaki.

Na szczęście ten strach w polskiej kuchni mija i łączymy dziś ze sobą różne smaki. To jest długa nauka.

Magda Gessler o restauratorach. "Kasa i dno"

Gwiazda stacji TVN nie gryzła się w język, jeśli chodzi o opinię na temat polskich restauratorów. Odwiedzając restauracje w całej Polsce, którym pomaga w "Kuchennych Rewolucjach" Magda Gessler zetknęła się z różnymi zjawiskami, za które nie mogła pochwalić właścicieli knajp. Przede wszystkim brakuje jej u nich szacunku do pracowników.

Nie da się stworzyć restauracji bez szacunku do personelu. Bez wymagań. Bez pewnej dyscypliny i świadomości. Trzeba ich uczyć i wysyłać na kulinarne kursy. Trzeba inwestować w pracowników. Nie można tylko brać od ludzi. Trzeba też im coś dawać. A restauratorzy o tym zupełnie zapominają. Biorą i biorą. Jadą, jadą, jadą, kasa, kasa, a potem dno. Nie można lekceważyć pracowników. Trzeba od nich wymagać i trzeba pokazać im dokładnie zakres obowiązków. Ale oprócz tego też zakres praw, które mają - wskazała.
Magda Gessler
Magda Gessler© KAPiF

Wybrane dla Ciebie