TVN24 czy Republika? Wiadomo, która stacja cieszyła się wyższą oglądalnością podczas wyborów
W maju nie zabrakło ważnych wydarzeń i to zarówno w naszym kraju, jak i na świecie. Z tego też względu stacje telewizyjne cieszyły się wysoką oglądalnością. Liderem była Telewizja Polska, a co z TV Republika i TVN24? Wyniki mówią same za siebie!
Maj przyniósł zmiany w rankingu oglądalności stacji telewizyjnych w Polsce. W minionym miesiącu widzowie mogli śledzić konklawe i wybór nowego papieża, kampanię wyborczą, debaty prezydenckie, a także konkurs Eurowizji. Te wszystkie wydarzenia wpłynęły na spore zainteresowanie poszczególnymi stacjami telewizyjnymi. Z racji wspomnianych wydarzeń prym wiodły stacje informacyjne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Qczaj o wynikach wyborów prezydenckich. "Boli mnie tylko to, że jesteśmy tak bardzo spolaryzowani".
Zmiany w rankingu oglądalności. Republika zostawiła w tyle TVN24
Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl TVP1 utrzymała pozycję lidera, zwiększając swój udział do 7,56 proc. i osiągając średnio blisko 400 tysięcy widzów. Wśród najchętniej oglądanych programów znalazły się Konkurs Piosenki Eurowizji oraz debata prezydencka. Zaskoczeniem jest natomiast drugie miejsce, które przypadło Republice. Stacja awansowała z ósmej lokaty, notując wzrost udziału o 133 proc. względem maja 2024. Podium zamyka Polsat, który może liczyć na udział w rynku na poziomie 6,50 proc. Dwie kolejne pozycje należały natomiast dla TVN24 i TVN (6,34 i 5,91 proc. udziału w rynku).
Zobacz też: Marta Manowska oceniła sytuację polityczną w Polsce. Gorzkie słowa o wyborcach Sławomira Mentzena
W grupie komercyjnej wyniki oglądalności wyglądają zupełnie inaczej. TVN na czele
Według badań Nielsena, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl w grupie komercyjnej 16-59 lat TVN zajął pierwsze miejsce z wynikiem 7,08 proc. Tuż za nim, na drugiej pozycji plasuje się Polsat z 6,89 proc. udziału, a podium zamyka TVP1 z wynikiem 5,34 proc. Wyniki oglądalności pokazują, jak kampania wyborcza wpłynęła na preferencje widzów, kierując ich uwagę na kanały informacyjne. W głównej kategorii TVN24 zyskał 5,5 proc., a TVP2 spadła na szóste miejsce z 5,19 proc. udziału w rynku.