Telewizja Polska traci widzów. TV Republika pnie się w górę
Czerwiec przyniósł spore przetasowania w telewizyjnych rankingach oglądalności. Zaskoczeniem okazała się TV Republika - okazuje się, że widzowie włączali ją coraz częściej. Jak poszło reszcie stacji?
Nie da się ukryć, że telewizyjny czerwiec należał do TVP1. Jak podają Wirtualne Media, opierając się o dane Nielsena, Jedynka utrzymała pozycję lidera wśród wszystkich widzów (4+) z udziałem 7,46 proc., ale zanotowała przy tym spadek o 17 proc. w porównaniu z czerwcem 2024 roku. Powód? Rok temu, o tej samej porze stacja transmitowała mecze w ramach Euro 2024, a te oglądaliśmy tłumnie - 28 spotkań pokazywanych przez Jedynkę śledziło aż 2,6 miliona widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Martyna Wojciechowska o zmianach w telewizji TVN. Czy możemy być spokojni o jej przyszłość? "Propozycje oczywiście są"
Republika pnie się w górę. Wyprzedziła Polsat i TVN
Spory wzrost zaliczyła Republika, gdzie codziennie można oglądać wiadomości zapowiadane przez Danutę Holecką, która dołączyła do ekipy po odejściu z TVP w grudniu 2023 roku. W czerwcu stacja wskoczyła na drugie miejsce z wynikiem 7,18 proc. – to awans o pięć oczek i 122,9 proc. Prawicowi widzowie ruszyli przed telewizory, aby być na bieżąco z wydarzeniami po wyborach prezydenckich.
Polsat zajął trzecie miejsce, notując spadek o 0,26 pkt. proc., z 6,47 proc. do 6,21 proc. Zaraz za nim uplasował się TVN z końcowym udziałem 5,96 proc. i wzrostem o 3,29 proc. Odbiorcy mocno polubili się m.in. z programem "Dzień dobry TVN", który królował wśród śniadaniówek. Piąta pozycja należała do TVN24 (5,35 proc.), szósta do TVP2 (4,52 proc.), a siódma do TV Puls (3,17 proc.)
Grupa komercyjna wybrała TVN. Republika znów zaskakuje
Kto królował wśród widzów 16–59 lat? Liderem pozostał TVN, który osiągnął 7,22 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost o 0,61 pkt. proc. w porównaniu z czerwcem 2024. Drugie miejsce zajął Polsat z wynikiem 6,96 proc., a to z kolei stanowi poprawę o 0,31 pkt. proc. względem 6,65 proc. rok wcześniej. Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP1, ale jej udział wyraźnie zmalał – z 7,83 proc. do 5,23 proc.
Grupa komercyjna, w porównaniu do ogólnej, nieco rzadziej oglądała Republikę, której przypadło czwarte miejsce. Stacja zaliczyła jednak duży wzrost i zwiększyła swój udział z 1,60 proc. do 4,05 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Piotr Kraśko nie gryzł się w język. Przed kamerami dopiekł TV Republika. Poszło o WOŚP