Kabarety kontra debata prezydencka. Oto, co naprawdę chcieli oglądać Polacy
Ubiegły tydzień w polskiej telewizji upłynął pod znakiem dwóch dużych wydarzeń: Polsat Hit Festiwalu i debaty prezydenckiej pomiędzy Rafałem Trzaskowskim a Karolem Nawrockim. Które z nich cieszyło się większym zainteresowaniem? Spojrzeliśmy na dane oglądalności.
Debata prezydencka z 23 maja 2025 roku, w której zmierzyli się Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki, była kluczowym wydarzeniem przed drugą turą wyborów prezydenckich. Spotkanie odbyło się w siedzibie TVP w Warszawie i było transmitowane przez główne stacje telewizyjne. Nie była to jednak w zeszłym tygodniu jedyna duża rzecz w polskiej telewizji. W dniach od 23 do 25 maja w Sopocie odbywał się Polsat Hit Festiwal.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ewa Farna szczerze o swoich kompleksach i przewartościowaniu życia
Kabarety i debata prezydencka. Co woleli oglądać Polacy?
Polsat, TVP i TVN zaciekle rywalizowały w ubiegłym tygodniu o wyniki. Co wynika z danych oglądalności zgromadzonych przez Nielsen Media Research w okresie 19 maja - 25 maja? Na samym szczycie uplasowały się, co zaskakujące, dość negatywnie oceniane kabarety od Polsatu. "Sopocki Hit Kabaretowy" zgarnął średnio 2 462 346 milionów widzów w ciągu minuty. Polsat znalazł się również na samym szczycie najpopularniejszych kanałów, z widownią sięgającą średnio 397 262 osób na minutę w ciągu całego tygodnia.
Biorąc pod uwagę jednak łączną ilość odsłon, prawdziwym zwycięzcą była debata prezydencka. Pomógł w tym fakt, że jej emisja odbywała się równolegle na kilku kanałach. Na TVP1 oglądało ją średnio 1 669 717 osób na minutę, na TVN24 średnio 1 629 520 osób na minutę, a na antenie Republiki średnio 1 274 456 osób na minutę.