Co z udziałem Polski na Eurowizji 2026? TVP reaguje na kontrowersyjną decyzję organizatora
Europejska Unia Nadawców zmieniła logo Eurowizji z okazji 70. edycji konkursu, która odbędzie się w 2026 roku. Decyzja organizatorów konkursu wzburzyła środowisko eurowizyjnych fanów, którym w większości nie podoba się nowa szata graficzna wydarzenia. Na zmiany już zareagowała TVP, która między słowami potwierdziła wysłanie reprezentanta na Eurowizję 2026.
Europejska Unia Nadawców (EBU) przygotowuje się do organizacji 70. Konkursu Piosenki Eurowizji, który odbędzie się w maju 2026 roku w Austrii. Jubileuszowa edycja międzynarodowego widowiska będzie miała nową oprawę graficzną, którą EBU zaprezentowała internautom w poniedziałek. Zmianie uległa przede wszystkim czcionka, którą zapisana jest nazwa konkursu ("Eurovision Song Contest") i slogan Eurowizji, czyli "United by Music" (pol. Zjednoczeni muzyką). W logotypie przyszłorocznego show znajduje się także liczba "70", przy czym zamiast zera twórcy wykorzystali ikonę serca.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
17-latka tańczyła z Justyną Steczkowską na Eurowizji. Zapytaliśmy, jak pogodziła wyjazd ze szkołą
Duża zmiana na Eurowizji. Decyzja organizatorów oburzyła fanów
Nowe logo Eurowizji w większości nie przypodobało się fanom konkursu, którzy lawinowo krytykują EBU za – ich zdaniem, niepotrzebną – zmianę. W komentarzach na instagramowym i facebookowym profilu konkursu czytamy:
To wygląda jak logo programu dla dzieci. Poprzednie było już ikoniczne!
Przed wami mnóstwo wyzwań, od udziału Izraela po doprecyzowanie kryteriów głosowania telewizyjnego i jury, ale zamiast tego tworzycie nową identyfikację wizualną za pomocą sztucznej inteligencji. Wow...
Gratulacje dla twórców, ale grzecznie proszę: czy możemy wrócić do starego logo? Jak mówi stare przysłowie: "Jeśli coś działa dobrze, to nie trzeba tego naprawiać".
10-latek by zrobił lepsze logo...
Logo jest okropne i wygląda, jakby jego jedynym celem było odwrócenie uwagi od innych nierozwiązanych problemów.
To logo pasowałoby do Eurowizji Junior...
POLECAMY: Zwycięzca Eurowizji komentuje konflikt Justyny Steczkowskiej z TVP. "Przykro słyszeć" [WYWIAD]
Nawet osoby, którym podoba się nowe logo Eurowizji, między słowami zwracają uwagę na inne problemy, z którym mierzy się EBU w kontekście konkursu. Wśród komentarzy czytamy:
Nowe logo wygląda pięknie. Teraz czas na wznowienie reguły nakazującej śpiewanie w ojczystym języku, przywrócenie chórzystów na scenę i, co najważniejsze, i poprawę systemu głosowania!
Lubię to logo i mam nadzieję, że zostaniemy "United by Music", a nie "United by Politics".
Na platformie change.org powstała petycja, pod którą internauci domagają się przywrócenia starego logo Eurowizji. Do tej pory apel podpisały zaledwie 252 osoby.
ZOBACZ TEŻ: Dyrektor Eurowizji rezygnuje z funkcji po ponad pięciu latach. Internauci reagują: "Krzyżyk na drogę"
Po co zmienili logo Eurowizji? Dyrektor konkursu wyjaśnił
Martin Green, dyrektor Eurowizji z ramienia EBU, w wydanym oświadczeniu podkreślił, że "konkurs zawsze opierał się na ewolucji – muzycznej, kulturowej i kreatywnej". Dodał:
Odświeżenie loga oddaje hołd 70 wspaniałym latom, a jednocześnie wprowadza markę w ekscytującą przyszłość. Jest śmiałe, zabawne i pełne serca – tak jak sam konkurs. Jesteśmy dumni, że możemy je zaprezentować światu. Nasze nowe logo i wizerunek zostały zaprojektowane tak, aby marka Eurowizji była bardziej czytelna na platformach cyfrowych, jednoczyła całą naszą rodzinę projektów i chroniła markę na całym świecie dla członków EBU.
Przyszłoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w Wiedniu lub Innsbrucku. Austriacka telewizja ORF ma ogłosił miasto-organizatora w najbliższą środę. TVP do tej pory jednoznacznie nie potwierdziła, że wystąpi na Eurowizji 2026, ale udostępniła w sieci nowe logo Eurowizji zawierającą biało-czerwone serce, co dla wielu jest sygnałem, że reprezentant Polski weźmie udział w przyszłorocznym konkursie.