Barbie ma teraz dużą pupę, jest niska, wysoka, szczupła, gruba... Jest różna. Rewolucja w świecie słynnych lalek

Barbie ma teraz dużą pupę, jest niska, wysoka, szczupła, gruba... Jest różna. Rewolucja w świecie słynnych lalek

Nowe lalki Barbie 2016 (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie 2016 (fot. Instagram)
Ewa Kamionowska
29.01.2016 10:07, aktualizacja: 04.02.2016 14:43

W tym roku mija 57 lat, odkąd w sprzedaży pojawiła się Barbie. To nie tylko najpopularniejsza lalka świata, ale też jedna z najlepiej sprzedających się zabawek wszech czasów.

Dziś kojarzymy ją głównie jako wysoką, nienaturalnie szczupłą laleczkę. Od lat przez to wywoływała sprzeciwy rodziców i wszelkiej maści specjalistów, którzy twierdzili, że Barbie o takich kształtach utrwala niezdrowe wzorce nieistniejącego piękna, wypaczając tym samym myślenie o kobiecym ciele (i przy okazji sobie samych) bawiących się nią dziewczynek.

Firma Mattel, producent zabawki, postanowiła sprostać wymaganiom klientów i wyszła naprzeciw pojawiającym się coraz częściej głosom, by laleczka nie wyglądała jak supermodelka, ale przypominała normalne dziewczyny i uwzględniała różne kształty ciała.

I oto stało się.

Świat Barbie zmienia się - obwieściła właśnie marka Mattel, wypuszczając na rynek nową serię lalek Barbie.

W nowej kolekcji Barbie znajdziemy lalki szczupłe, ale też o bardziej kobiecych, zaokrąglonych kształtach. Są wysokie, ale i niskie. Są "większe" dziewczyny, ale też drobne. Jedne mają jasną skórę, inne są czarnoskóre. Słowem: dla każdego coś dobrego. Teraz dziewczynki jeszcze bardziej niż kiedykolwiek mogą się z Barbie utożsamiać.

Rewolucja w świecie Barbie poruszyła także jeden z najbardziej opiniotwórczych magazynów na świecie. Barbie została okładkową bohaterką magazynu "Time".

Możemy wreszcie przestać mówić o moim ciele? - czytamy na okładce tygodnika. - Co nowe kształty Barbie mówią o amerykańskim ideale piękna.

W materiale poświęconym słynnej laleczce pojawia się wypowiedź szefa Mattel.

Ci, którzy nie znosili Barbie, dalej nie będą jej lubić. Ale chcemy mieć pewność, że fani Barbie pokochają ją jeszcze bardziej. A być może przekonamy także tych, którzy do tej pory odbierali ją neutralnie czy negatywnie - mówi w rozmowie z "Time" Richard Disckson.

Szanse, by oczekiwania producenta Barbie się sprawdziły, są wysokie. Odmieniona Barbie zbiera pozytywne opinie. W tym najważniejszych jej odbiorców - dziewczynek.

Nowa Barbie na okładce "Time" (fot. Instagram)
Nowa Barbie na okładce "Time" (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie (fot. Instagram)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także