Znana sieciówka oskarżona o seksizm. Punktem zapalnym były te dwa na pozór niewinne zdjęcia

Znana sieciówka oskarżona o seksizm. Punktem zapalnym były te dwa na pozór niewinne zdjęcia

gap kids seksizm
gap kids seksizm
Ewa Kamionowska
03.08.2016 10:26

Nawet największym i najlepszym graczom rynkowym zdarzają się wpadki. Czasem są to jedynie drobne potknięcia, czasami jednak znaczą na tyle, że mogą kosztować utratę dobrego wizerunku. Jaką okaże się skandal dotyczący brytyjskiego oddziału GAP?

Na jednym z materiałów promujących dziecięce ubrania GAP widzimy dwa zdjęcia: chłopca w T-shircie z Albertem Einsteinem, którego podpisano "młody naukowiec" i dziewczynkę w opasce z kocimi uszami i bluzie w landrynkowych kolorach, którą opisano jako "duszę towarzystwa".

Co jest z nimi nie tak? Według internautów reklama przypisuje pełnienie z góry określonych funkcji przez kobietę i mężczyznę, co utrwala stereotypowy i seksistowski podział ról społecznych.

Do tych wszystkich, którzy twierdzą, że seksistowski marketing nie jest problemem. GAP UK, serio? - taki wpis skierowany do popularnej marki pojawił się na Twitterze organizacji Let Toys Be Toys.

Komentujący zauważają, że gdyby zgodzić się z retoryką GAP, należałoby przyjąć, że chłopcy stworzeni są do wielkich czynów, odkryć, wynalazczości. Ma na to wskazywać koszulka ze słynnym naukowcem.

Młody naukowiec. Twoja przyszłość zaczyna się tutaj. Koszule + koszulki z nadrukiem = genialny pomysł - tak brzmi opis chłopięcej stylizacji.

Dziewczynki z kolei wedle GAP powinny się skupić na tym, by błyszczeć w towarzystwie.

Dusza towarzystwa. Dżinsowe koszule i sweterki z logo będą przedmiotem rozmów na placu zabaw

Czy faktycznie materiał promocyjny GAP jest seksistowski? Zgadzacie się?

Marka GAP oskarżona o seksizm
Marka GAP oskarżona o seksizm
Marka GAP oskarżona o seksizm
Marka GAP oskarżona o seksizm
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także