Xavier w „DDTVN” zwierzył się z osobistych dramatów: „Czułem się odtrącony, niechciany”. Syn Mandaryny i Wiśniewskiego był o krok od najgorszego
Xavier Wiśniewski niedawno ostro zareagował na wiadomość, że telefon zaufania dla dzieci i młodzieży nie otrzyma rządowego dofinansowania. Uważa, że wielu młodych ludzi nie ma z kim porozmawiać w trudnych momentach. Przytoczył kilka tragicznych przykładów ze swojego otoczenia, kiedy problemy kończyły się samobójstwem. Przyznał także, że sam czasami miewa myśli o zakończeniu życia.
19.01.2022 | aktual.: 19.01.2022 21:16
Sprawa naprawdę go poruszyła, więc zdecydował się na bardzo osobiste zwierzenia. Sporo kontrowersji jakiś czas temu wywołała jego piosenka Mgła, w której śpiewa o strachu i śmierci. Na ten temat w rozmowie z reporterką Jastrząb Post wypowiedziała się Mandaryna.
Xavier kontynuował temat w rozmowie z dziennikarką TVN.
Xavier Wiśniewski czuł się niechciany i odtrącony. Co wyznał w DDTVN?
Syn Marty i Michała nie wahał się pogłębić tematu w rozmowie z dziennikarką Dzień Dobry TVN Karoliną Kalatzi. Zdecydował się na kolejną porcję bardzo osobistych zwierzeń.
Xavier nie ukrywa, że sam myślał o najgorszym:
Czuł się odtrącony przez kolegów – nie pił alkoholu, nie imprezował, był inny. Xavier podkreślił, że zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest się otworzyć przed bliskimi. Mandaryna i Michał Wiśniewski przez długi czas nie mieli pojęcia o dramacie, jaki rozgrywa się w głowie ich pierworodnego.
Xavier uważa, że kluczowa jest rozmowa i należy poszukać kogoś, kto będzie miał w sobie chęć zrozumienia problemów. Trzeba wylać z siebie wszystkie frustracje.
Przypomnijmy. Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, który powołało w 2008 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, powierzono Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Pod koniec ubiegłego roku Fundacja dowiedziała się, że w roku 2022 r. nie może już liczyć na wsparcie państwa.
Od początku działania telefonu za jego pośrednictwem wsparcie udzielono ponad 1,4 mln razy. Brak dofinansowania ze strony państwa grozi tym, że linia może zniknąć. Działanie telefonu zaufania ma kluczowe znaczenie dla wsparcia dzieci i młodzieży w Polsce, zwłaszcza w czasie pandemii. Ruszyły różne inicjatywy, żeby wesprzeć linię i nie pozwolić, żeby zamilkła. Na przykład zorganizowano zbiórkę funduszy, na którą w ciągu doby wpłacono ponad 1 milion złotych, czyli niezbędne minimum, by infolinia działała niezmiennie przez najbliższe 365 dni. Zbiórka wciąż trwa – link tutaj.
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 – ogólnopolski, bezpłatny i anonimowy telefon zaufania przeznaczony dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu przez całą dobę. Dostępny jest pod zharmonizowanym w Europie numerem 116111, połączenie nie jest widoczne na rachunkach ani na billingach większości sieci.
Mandaryna o ciężkim czasie w życiu Xaviera: