NewsyKtóra śniadaniówka przyciąga najwięcej widzów? Znamy wyniki oglądalności!

Która śniadaniówka przyciąga najwięcej widzów? Znamy wyniki oglądalności!

Wraz z początkiem nowej ramówki Polsat ruszył z programem śniadaniowym. I choć ten można oglądać od niecałego miesiąca, to powoli odgrywa coraz ważniejszą rolę na rynku. Zaczyna bowiem doganiać weekendowe wydania "Pytania na śniadanie".

Zmiany w oglądalności na rynku śniadaniówek
Zmiany w oglądalności na rynku śniadaniówek
Źródło zdjęć: © AKPA, KAPiF

25.09.2024 | aktual.: 25.09.2024 11:51

O śniadaniówce Polsatu mówiło się już od kilku lat. Teraz jednak, od kiedy zarządza w nim Edward Miszczak, plany szybko przerodziły się w działanie i tak powstało "halo tu polsat". Program transmitowany jest od piątku do niedzieli i z każdym tygodniem śledzi go coraz więcej widzów. Ostatnio zrównał się nawet z "Pytaniem na śniadanie", które od dłuższego czasu notuje spore spadki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Pytanie na śniadanie" sporo traci a "Dzień dobry TVN" się umacnia. Zmiany w oglądalności śniadaniówek

W ostatnich latach widzowie mieli do wyboru dwa główne programy śniadaniowe, czyli "Dzień dobry TVN" i "Pytanie na śniadanie". Przed zmianami w TVP to właśnie śniadaniówka publicznego nadawcy przodowała, jednak w ostatnim czasie sporo zyskał TVN. Ten króluje wśród tego typu programów. Oczywiście swoje "trzy grosze" dorzuca w ostatnim okresie "halo tu polsat". Dzięki temu śniadaniówki zaczęły wprowadzać sporo nowości. TVN ruszył z cyklem gwiazd, które przez cały tydzień współprowadzą program, natomiast TVP zdecydowało się na zmianę studia. Z pewnością więc dołączenie Polsatu do walki o widzów podniesie poziom programów śniadaniowych.

"Halo tu polsat" dogania "Pytanie na śniadanie" w grupie komercyjnej. Tak wyglądają konkretne wyniki

Wyniki oglądalności programów śniadaniowych z ostatniego miesiąca dają jasny sygnał, że program Polsatu szybko zbliżył się do "Pytania na śniadanie". Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, średnio w weekendy "halo tu polsat" ogląda blisko 180 tysięcy osób, natomiast śniadaniówkę Telewizji Polskiej — nieco ponad 250 tysięcy widzów. I choć różnica cały czas jest spora, to bardziej szczegółowe wyniki pokazują coś zupełnie innego. W grupie komercyjnej 16-59 różnica wynosi jedynie dwie setne procenta. Tym samym w weekendowe poranki udział w telewizyjnym rynku TVP wynosi 4,16 proc., a Polsatu - 4,14. Niekwestionowanym liderem jest natomiast "Dzień dobry TVN" z blisko 360 tysiącami widzów i udziałem w grupie komercyjnej ponad 8,61 proc.

"Halo tu polsat" zyskuje telewidzów
"Halo tu polsat" zyskuje telewidzów© KAPiF
Wybrane dla Ciebie