Design z historią i świąteczne tradycje gwiazd. Zobacz relację ze spotkania marki Fiskars i poznaj zwyczaje gwiazd!
Świąteczna atmosfera, design z historią i wyjątkowi goście – za nami spotkanie miłośników marki Fiskars, w którym wzięło udział wiele znanych osób. Poznaj świąteczne tradycje gwiazd!
Grudzień to czas wyjątkowych spotkań, świątecznej aury i dobrej energii. Właśnie w takim klimacie odbyło się świąteczne spotkanie zorganizowane przez markę Fiskars, które zgromadziło liczne gwiazdy oraz przedstawicieli świata kultury i designu. Podczas wydarzenia, które poprowadził Mateusz Hładki, oficjalnie zaprezentowano nowego ambasadora marki – Pawła Deląga. Aktor w rozmowie z Karoliną Motylewską podkreślił on, że to silne DNA firmy i jej rodzinny charakter przekonały go do współpracy.
Gwiazdy są zachwycone nożyczkami marki Fiskars
"Fiskars to marka, która tworzy przedmioty służące każdemu z nas, całym rodzinom. Kiedy pojawiła się propozycja zostania ambasadorem, to przyjąłem ją bez wahania. Dała mi możliwość współtworzenia pomysłu i wizerunku, stąd też opowieść bieszczadzka i bohater, z którym wielu z nas może się utożsamiać" – powiedział nam.
W centrum uwagi następnie znalazł się przedmiot, który z pozoru jest codzienny, a w rzeczywistości urósł do rangi ikony wzornictwa. Kultowe nożyczki Fiskars Classic, zaprojektowane w 1967 roku, były jednymi z pierwszych nożyczek z ergonomicznymi, plastikowymi uchwytami. Ich charakterystyczny pomarańczowy kolor – dziś zastrzeżony jako Fiskars Orange – powstał zupełnie przypadkowo, a z czasem stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli marki. Historia stojąca za tym niepozornym narzędziem potrafi naprawdę zaskoczyć. Maja Hyży stwierdziła:
Nie spodziewałam się, że opowieść o nożyczkach może być aż tak ciekawa. To pokazuje, że nawet najprostszy przedmiot może mieć niezwykłą historię. A kiedy zobaczyłam kolekcję Muminków, to byłam absolutnie oczarowana!
Precyzja i jakość nożyczek Fiskars od lat doceniane są przez najwybitniejszych twórców świata mody i sztuki użytkowej. Korzystają z nich m.in. dom mody Dior, a także Nicolas Ghesquière (projektujący dla Louis Vuitton), legendarny projektant kapeluszy Philip Treacy i duńska artystka tworząca papierowe bukiety – Marianne Eriksen-Scott Hansen. Marka Fiskars doskonale łączy design, rzemiosło i funkcjonalność, dzięki czemu jej produkty są cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i użytkowników na co dzień. Kultowe nożyczki już przekroczyły granice przedmiotu użytkowego i stały się obiektem sztuki – można je podziwiać w nowojorskim MoMA, obok najważniejszych ikon współczesnego wzornictwa. "Nożyczki Fiskars to najwyższa jakość, dbałość o detale i fakt, że są używane przez największe domy mody. My nie sprzedajemy tylko produktów. Sprzedajemy narzędzia, które są elementem naszej codzienności, naszego życia i na całe życie" – powiedziała nam przedstawicielka Fiskars, Kamila Kostyła.
Agnieszka Witkowska, znana z zamiłowania do porządku i praktycznego podejścia do przedmiotów jest pod wrażeniem misji firmy. "Bardzo podoba mi się misja firmy – chcą tworzyć produkty, które długo będą nam służyły. Nie potrzebujesz sześciu czy 10 par nożyczek, tylko jedną, tę dobrą, które faktycznie mogą towarzyszyć nam w pięknych chwilach otwierania prezentów czy wycinania świątecznych dekoracji" – mówi nam.
Świąteczne tradycje gwiazd. Monika Mrozowska i Paweł Deląg opowiedzieli, jak wyglądają święta u nich w domu
Korzystając ze sprzyjającej aury, nasza reporterka postanowiła zapytać gwiazdy o ich świąteczne i rodzinne tradycje. Monika Mrozowska nie kryje, że w jej domu najważniejsze są rytuały związane z gotowaniem:
Pierogi z kapustą i grzybami albo ukraińskie to absolutna podstawa. Bez nich nasza Wigilia po prostu nie może się odbyć.
Paweł Deląg opowiedział nam, jak planuje spędzić tegoroczne święta Bożego Narodzenia. Ujawnił:
Jak co roku postaramy się spotkać w jak najszerszym gronie. Najważniejsze jest dla mnie to, żebyśmy byli razem z mamą, która mieszka w Krakowie. Będzie wspólne gotowanie, choinka... Zapowiadają się długie, rodzinne święta!
Katarzyna Krzeszowska, Miss Polski 2012 i mama dwójki dzieci, również opowiedziała nam o swoich świątecznych planach. "Zjeżdża się większa część rodziny, zaczynamy gotować, każdy ma swoją krzątaninę w domu. Ja organizuję prezenty (mam już połowę skompletowaną), natomiast mój mąż zobligował się, że zrobi wigilijną kolację. Mam nadzieję, że będzie smacznie i spokojnie" – zdradziła nam.
Świąteczne spotkanie Fiskars było nie tylko okazją do poznania historii ikonicznych produktów, ale także do rozmów o tradycjach, rodzinie i wartościach, które – podobnie jak marka – pozostają niezmienne od pokoleń.
Relację z wydarzenia obejrzysz w naszym materiale wideo na górze strony.