Oglądalność debaty Nawrocki-Trzaskowski. Wiadomo, która stacja była najlepsza
Piątkowa debata prezydencka pomiędzy Karolem Nawrockim a Rafałem Trzaskowskim wzbudziła ogromne emocje. Polacy tłumnie zasiedli przed telewizorami, by zobaczyć, co kandydaci mieli do przekazania potencjalnym wyborcom. Najwięcej osób śledziło wydarzenie na antenie TVP1. Skala jest na tyle duża, że był to jeden z najlepszych wyników stacji w tym roku.
W niedzielę, 1 czerwca, odbędzie się II tura wyborów prezydenckich. Polacy będą mogli oddać głos na Karola Nawrockiego lub Rafała Trzaskowskiego. I tak jak miało to miejsce przy wielu poprzednich wyborach, tak i teraz kandydaci spotkali się podczas debaty. Ta była transmitowana przez wiele stacji, w tym TVP1, TVP Info, TVP Polonia, TVN24, Polsat News oraz TV Republika. Wydarzenie trwało prawie dwie godziny, a kandydaci odpowiadali na wzajemne pytania. Ich rozmowę śledziły miliony!
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Adam Zdrójkowski o frekwencji w pierwszej turze wyborów wśród młodych osób.
Tylu widzów śledziło debatę prezydencką. TVP z jednym z najlepszych wyników w tym roku
Według danych Nielsen Media, przekazanych naszej redakcji przez biuro prasowe TVP, debata przyciągnęła łącznie 4,85 mln widzów. Największą popularnością cieszyła się transmisja na antenie TVP1, gdzie oglądało ją prawie 1,7 mln osób, a w szczytowym momencie blisko 1,9 mln. Jeśli podsumujemy wszystkie kanały TVP, to debata wyemitowana w piątek 23 maja 2025 zgromadziła na antenach Telewizji Polskiej łącznie ponad 2,3 mln widzów.
Tym samym był to trzeci najlepszy wynik stacji w tym roku w kategorii programów polityczno-informacyjnych. Ustąpili jedynie wydaniu "Wiadomości" z okresu wyboru papieża Leona XIV oraz (2,7 mln) oraz debacie prezydenckiej sprzed I tury (2,5 mln osób).
Oglądalność debaty prezydenckiej. Inne stacje też zgromadziły miliony
Piątkową debatę prezydencką można było również zobaczyć na antenie TVN24, TV Republika czy w Polsat News. Wśród nich najlepiej wypadł TVN, który oglądało 1,63 mln widzów. Nieco mniejszą publikę miała Republika - 1,27 mln. Dużo mniej telewidzów zgromadził Polsat News, który oglądało niecałe 0,5 mln. Łącznie, debata Trzaskowskiego z Nawrockim przyciągnęła zatem blisko 5 mln ludzi.