Stało się! Robert Lewandowski pokonany na Facebooku przez...
EURO 2016 było jednym z najlepszych turniejów w historii dla polskich piłkarzy. Doszli oni do ćwierćfinału i dopiero tam ulegli późniejszym mistrzom Europy w piłce nożnej - Portugalczykom. Teraz nasi zawodnicy odpoczywają. Większość z nich wybrało greckie wyspy. Nie brakuje także tych, którzy pokochali Ibizę, ale i... Polskę!
Tymczasem okazuje się, że kibice Roberta Lewandowskiego podczas EURO 2016 wykonali na jego fanpage’u o pół miliona interakcji mniej niż przed mistrzostwami. Profil jego żony zanotował znaczne wzrosty (o ponad 650 tysięcy interakcji). Chodzi oczywiście o aktywność fanów. Badania wykonał HRS.com, a wzięto pod uwagę takie elementy, jak: liczba komentarzy, liczba polubień pod poszczególnymi postami piłkarzy, liczba udostępnień danych wpisów, liczba postów, które kibice zostawiali na fanpage’ach piłkarzy, oraz liczba wspomnień o danym profilu.
W zestawieniu triumfował Kuba Błaszczykowski. Na jego profilu podczas EURO wykonano o 4 415 667 interakcji więcej niż przed mistrzostwami. Największym zaskoczeniem jest oficjalne konto Roberta Lewandowskiego. Tutaj doszło do spadku o niemal półmiliona.
Widoczny spadek na fanpage’u Roberta Lewandowskiego jest najprawdopodobniej spowodowany tym, że polski kibic doznał pewnego przesytu, spowodowanego częstą obecnością piłkarza w mediach tradycyjnych – w prasie czy w telewizji. Ważne jest także to, że Polacy podczas mistrzostw mieli wielu bohaterów, na początku Bartosza Kapustkę, potem Kubę Błaszczykowskiego i Michała Pazdana – i to oni skupili na sobie uwagę, odwracając ją od Roberta – mówi Anna Kinasiewicz z firmy, która wykonała badania
Czyżby kończyła się era popularności Roberta Lewandowskiego?