NewsyKolejni reklamodawcy wycofują się z TV Republika po zamieszaniu wokół WOŚP

Kolejni reklamodawcy wycofują się z TV Republika po zamieszaniu wokół WOŚP

Wawel i Oleofarm dołączają do firm, które zdecydowały się na rezygnację z emitowania reklam w TV Republika. Prezes stacji zapowiada natomiast pozew przeciwko Jerzemu Owsiakowi.

TV Republika traci kolejnych reklamodawców
TV Republika traci kolejnych reklamodawców
Źródło zdjęć: © East News, KAPIF

Po wypowiedziach Jerzego Owsiaka, kolejne firmy decydują się na wycofanie swoich reklam z TV Republika. W ślad za między innymi Biedronką i siecią IKEA poszły Wawel i Oleofarm. Obie firmy ogłosiły, że ich reklamy znikną ze stacji w najbliższym czasie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Andrzej "Piasek" Piaseczny o The Voice Senior, Kubie Badachu i byciu jurorem. "Jeśli ktoś będzie narzekał, że ja..."

Kolejne dwie firmy wycofują swoje reklamy z TV Republika

Jerzy Owsiak podczas konferencji prasowej po 33. Finale WOŚP skrytykował TV Republika za nieemitowanie spotu reklamowego wspierającego Orkiestrę. Stwierdził, że stacja uznała treść spotu za sprzeczną z jej linią programową. W odpowiedzi na te słowa Lidl ogłosił możliwość wstrzymania emisji swoich reklam w tej telewizji.

Wawel i Oleofarm zdecydowały się na podobny krok. Wawel poinformował, że zaprzestanie emisji reklam od 1 marca 2025 r., podkreślając swoje wsparcie dla inicjatyw społecznych. Oleofarm z kolei zakończy emisję reklam po 31 stycznia 2025 r., kierując się wartościami takimi, jak szacunek i odpowiedzialność społeczna.

Tomasz Sakiewicz ostro reaguje na zamieszanie wokół TV Republika i WOŚP

Tomasz Sakiewicz, prezes TV Republika, zareagował na decyzje firm, zapowiadając pozew przeciwko Jerzemu Owsiakowi. Sakiewicz oskarżył Owsiaka o zastraszanie reklamodawców i zapowiedział, że każda szkoda zostanie pokryta z jego kieszeni. Konflikt między Owsiakiem a stacją telewizyjną przybiera na sile.

Decyzje firm mogą wpłynąć na rynek reklamowy w Polsce. Wycofanie reklam z TV Republika przez duże marki może skłonić inne firmy do przemyślenia swojej strategii reklamowej. Sytuacja ta pokazuje, jak ważne są wartości i wizerunek w działaniach marketingowych.

Wybrane dla Ciebie