"Nasz Nowy Dom" to żyła złota dla Polsatu. Tyle stacja zarabia na emisji remontowego show! Kwoty przyprawiają o zawrót głowy
Nasz Nowy Dom to program, który od pierwszego odcinka podbił serca widzów. Biorą w nim udział rodziny, które nie mogą we własnym zakresie sfinansować remontu domu. Zazwyczaj mieszkają w skrajnie złych warunkach i borykają się z chorobami lub innymi życiowymi problemami. Jedynym warunkiem, jaki muszą spełnić, to chęć podzielenia się z widzami swoją historią. Ta zazwyczaj wyciska łzy. Widzowie chętnie śledzą kolejne odcinki, a remontowy format od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
06.12.2022 | aktual.: 06.12.2022 14:42
Od samego początku z formatem związana jest Katarzyna Dowbor. To ona wciela się rolę prowadzącej i we współpracy z architektami i ekipą remontową stara się jak najlepiej pomóc zgłaszającym się do nich rodzinom. Jakiś czas temu zdradziła ona, że uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z remontem.
Ile Polsat zarabia na programie Nasz Nowy Dom?
Nasz Nowy Dom to format, który odmienił już życie niemal 300 rodzin. Program cały czas cieszy wysoką oglądalnością i okazuje się, że dla stacji Polsat jest prawdziwą żyłą złota. Jak donosi portal Wirtualne Media emisja zaledwie 30-sekundowej reklamy w trakcie trwania programu to koszt rzędu 69,8 tys. złotych netto.
Portal przekazał też dane Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że emitowana jesienią 2019 roku 13. edycja programu Nasz nowy dom zarobiła na reklamach z 26. odcinków 50,44 mln zł. Portal Money.pl podliczył natomiast, że Polsat na reklamach z całego roku nadawanych w trakcie remontowego formatu mógł zarobić 102 miliony złotych.
Jesienią 2020 na ekranach telewizorów pojawiła się 15 edycja programu, która przyniosła stacji dochód 47,21 mln zł, natomiast jak donosi Wirtualne Media emisja premierowych odcinków kolejnego sezonu zarobiła już 35,16 mln złotych.
Jak widać remontowy format nie tylko pomaga Polakom, ale też na siebie zarabia. I to całkiem nieźle!