NewsyGwiazdy przerażone karami od UOKiK? Skrajne reakcje Małgorzaty Rozenek i Agnieszki Kaczorowskiej

Gwiazdy przerażone karami od UOKiK? Skrajne reakcje Małgorzaty Rozenek i Agnieszki Kaczorowskiej

Małgorzata Rozenek-Majdan Agnieszka Kaczorowska
Małgorzata Rozenek-Majdan Agnieszka Kaczorowska
Sebastian
06.10.2021 11:15, aktualizacja: 06.10.2021 16:58

Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów weźmie się za szemrane reklamy influencerów. Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, poinformował, że kryptoreklamy są nielegalne i grożą za to milionowe kary finansowe. Ostatnimi czasy zauważyliśmy, że celebryci chętniej informują o tym, że dany post jest sponsorowany…

Gwiazdy o karach finansowych za sponsorowane posty bez oznaczenia

Działalność influencerska rozwija się bardzo szybko. Gwiazdki otrzymują propozycje współprac z największymi markami za ogromne pieniądze. Często zdarza im się jednak promować produkt tylko i wyłącznie ze względu na gażę, jaką mają za to otrzymać. Były nawet przypadki, że pod pretekstem "używania od lat firmowanego swoją twarzą specyfiku", reklamowali coś, co jest szkodliwe dla zdrowia, albo daje odwrotny skutek od zamierzonego.

Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko – zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani – powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Mężczyzna zapowiedział, że Urząd będzie teraz przyglądał się influencerom, by zapobiec w przyszłości fałszywej reklamie. Kuba Wojewódzki w ostatnim wpisie na Instagramie wyraził swój stosunek w tej sprawie:

#uokik ma sprawdzać reklamy na Instagramie. Bardzo dobrze...

Wdał się również w dyskusję z obserwatorem, który uważa, że dzięki temu będzie mniej reklam:

Raczej wyczuwam przypływ... – skwitował.

Wiele twarzy internetu nagle przestało "zapominać" o wspomnieniu, że ich post jest reklamą. Jedną z takich osób jest Agnieszka Kaczorowska, która poświęciła się macierzyństwu i jej głównym źródłem dochodu jest teraz Instagram. W jej ostatnich postach znalazła się adnotacja przy wpisach sponsorowanych. Ostatnio, kiedy reklamowała kawę z automatu ze stacji benzynowej, pokusiła się również o użycie hashtagów:

Nie wiem czy kiedykolwiek Wam mówiłam, ale jestem smakoszką kawy. To miłość, która zrodziła się we Włoszech. To tam polubiłam małą czarną… #współpraca#materiałsponsorowany

Niektóre gwiazdy wpadły na swój autorski pomysł informowania o reklamie. Jedną z takich osób jest Magda Gessler, która... dosłownie lokuje produkt:

Nie wszyscy jednak przejmują się planami UOKiK, oczekując, aż wejdą one w życie. Przykładem jest Małgorzata Rozenek, która w jednym z postów reklamuje sieć 5g, mającą dawać zasięg w każdy miejscu, nie zdecydowała się na oznaczenie informujące o wpisie sponsorowanym.

Małgorzata Rozenek-Majdan
Małgorzata Rozenek-Majdan
Kuba Wojewódzki
Kuba Wojewódzki
Agnieszka Kaczorowska
Agnieszka Kaczorowska
Agnieszka Kaczorowska
Agnieszka Kaczorowska
Agnieszka Kaczorowska
Agnieszka Kaczorowska
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także