Eurowizja 2021. Wyniki oglądalności o wiele słabsze niż za czasów Michała Szpaka. Wtedy to był szał, a teraz?
Eurowizja 2021 w minioną sobotę miała swój wielki finał. Całe wydarzenie było zaplanowane na trzy koncerty. Pierwsze dwa z nich to półfinały, które miały za zadanie wyłonić 20 wykonawców, którzy będą mieli szansę ponownie zaprezentować się na scenie. W wielkim finale swoje show dali zatem muzycy, którzy spodobali się w pierwszych koncertach, reprezentacje krajów wielkiej piątki, oraz ekipa gospodarzy. Tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji wygrał zespół Måneskin, który dzięki głosom widzów okazał się być bezkonkurencyjny. Niestety tuż po wydarzeniu byli oni bohaterami skandalu. Lider formacji został bowiem posądzony o to, że podczas oczekiwania na wynik zażywał narkotyki.
26.05.2021 | aktual.: 26.05.2021 16:03
W finałowym koncercie nie zobaczyliśmy na scenie reprezentanta Polski. Tym razem zaszczytna rola wyjazdu na Eurowizję przypadła Rafałowi Brzozowskiemu. Muzyk wystąpił w drugim półfinale, gdzie zaprezentował swój utwór The ride. Niestety nie zdobył dostatecznej ilości głosów, by móc przejść dalej i ostatecznie uplasował się na 14. miejscu.
Eurowizja 2021: wyniki oglądalności na antenie TVP
Eurowizja to jedno z największych wydarzeń muzycznych na świecie. Każdego roku przyciąga ona przed telewizory tłumy widzów, którzy kibicują ulubionym muzycznym wykonawcom. Podobnie było także tym razem, a wszystkie koncerty można było zobaczyć na antenie Telewizji Polskiej. Po kilku dniach od zakończenia imprezy podano wyniki oglądalności, jakimi cieszyło się tegoroczne show.
W sobotę 22 maja Polacy najchętniej włączali na swoich odbiornikach właśnie Eurowizję. Według danych, jakie podaje Nielsen Audience Meauserement w godzinach, w jakich transmitowano finałowy koncert, przed telewizorami zasiadło 1,48 mln osób. Co dało TVP 15,89% udziału w rynku. Popularnością cieszyły się też półfinały. Pierwszy z nich obejrzało 1,44 mln odbiorców, a drugi, w którym wystąpił Rafał Brzozowski, zgromadził przed telewizorami 2,54 mln widzów, co dało w tym czasie udział w rynku na poziomie 21,07%.
Przypomnijmy jednak, że w poprzednich latach Konkurs Piosenki Eurowizji cieszył się kilkukrotnie większym zainteresowaniem. W 2016 roku, gdy Michał Szpak występował na scenie w Sztokholmie z piosenką Colour Of Your Life przed telewizorami zasiadło aż 4,4 mln rodaków. Trzeba przyznać, że to znaczna różnica.