Eurowizja 2019 kontra "Twoja Twarz Brzmi Znajomo". Znamy wyniki oglądalności! Które show wybrali Polacy?
Chociaż konkurs Eurowizji nie ma najlepszej opinii wśród polskich widzów, to od lat plasował się w czołówce najchętniej oglądanych wydarzeń muzycznych w ciągu roku. Plasował, bowiem tegoroczna edycja nie cieszyła się aż tak dużym zainteresowaniem, jak np. w 2016 roku, gdy o wygraną dla Polski walczył Michał Szpak.
21.05.2019 | aktual.: 21.05.2019 13:09
Prawdopodobnie powodem nieco niższej niż zazwyczaj oglądalności był nie tylko brak Tulii w finale (której do awansu zabrakło dwóch punktów), ale też finał programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo, który w tym samym czasie emitowała telewizja Polsat. 11. edycję show oglądało 1,61 mln średnio widzów, a udziały w grupie komercyjnej wyniosły 14,5%, wobec 13,7% uzyskanych podczas zeszłorocznej wiosny. Udziały Polsatu wśród wszystkich badanych wyniosły 14,94% i 12,83% w grupie komercyjnej wobec 11,47% i 11,2% uzyskanych przez TVP1.
Oznacza to, że zwycięstwo Duncana Laurence'a z Holandii obejrzało nieco ponad milion polskich widzów, co wypada szczególnie blado w porównaniu z popularnością konkursu np. w Szwecji, w której konkurs śledziło ok. 53% populacji.
Kto wygrał Twoja Twarz Brzmi Znajomo 11?
Finał Twoja Twarz Brzmi Znajomo 11 wygrał Kazik Mazur, który w decydującym starciu pokonał Elżbietę Romanowską, Katarzynę Dąbrowską oraz Antka Smykiewicza. Zwycięzca brawurowo wcielił się w postać Marilyn Monroe w utworze Bye Bye Baby.
Mazur swoją nagrodę przekazał Fundacji Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym z Opola:
Dla fanów muzycznego show mamy świetną wiadomość. Już we wrześniu Polsat wyemituje 12 sezon.
Zobacz także