Balenciaga wypuściła kurtkę inspirowaną jelitami za ponad 100 TYSIĘCY ZŁ. Internauci obrzydzeni: "FUJ"
Balenciaga znowu szokuje świat mody. Do sklepu trafiła ekscentryczna kurtka, dla której inspiracją stały się… jelita. Internauci nie polubili się z tym dizajnem i zastanawiają się, czy ktoś naprawdę chce to nosić.
Balenciaga to luksusowy hiszpański dom mody, założony w 1919 roku przez Cristóbala Balenciagę w San Sebastián. Od 2015 roku dyrektorem artystycznym jest Demna Gvasalia, który wprowadził streetwearowe inspiracje i awangardowe stylówki. Marka słynie m.in. z przeskalowanych sneakersów, minimalistycznych torebek typu "hourglass" oraz zaskakujących akcesoriów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Katarzyna Zillmann zatańczy z kobietą. Czy nie ma obaw, że nie wszystko uda im się wykonać? Co na to jej partnerka?
Balenciaga wywołuje burzę nowym projektem kurtki. "OHYDNA"
Jedni projekty Balenciagi kochają, inni nienawidzą. Na pewno ciężko od nich odwrócić wzrok, gdyż dom mody nie bawi się w półśrodki. W sezonie jesień/zima 2022 wypuścił Trash Bag, czyli torbę wyglądającą jak foliowy worek na śmieci, która momentalnie stała się viralowym memem. W sezonie wiosna/lato 2024 pojawiły się natomiast projekty inspirowane zwykłą przezroczystą taśmą klejącą oraz spódnica z materiału ręcznikowego, z guzikiem i paskiem, wyceniona na 925 dolarów, czym wywołała potok pytań o granice luksusu.
Tym razem Balenciaga po raz kolejny przesuwa granice mody, prezentując kurtkę, dla której inspiracją stała się ludzka anatomia, a dokładniej… jelita. Zaowocowało to niezwykle oryginalnym krojem i… lekko niepokojącymi detalami. Specjalna membrana ma nawet imitować naczynia krwionośne, tworząc przy tym efekt "żyjącej" powierzchni. Za noszenie takiej ekstrawaganckiej przyjemności trzeba zapłacić "jedyne" 27 540 dolarów, czyli około… 101 tysięcy złotych.
Internauci nie są do tego pomysłu przekonani. Według wielu kurtka jest nie tyle brzydka, co wręcz "odpychająca" i "ohydna". W komentarzach oberwało się też całej firmie.
"Dla mnie najbardziej obrzydliwa i zdziczała marka na rynku", "Pan Balenciaga w grobie się przewraca, jak to widzi", "Rozumiem, że czapka jest w kształcie wyrostka robaczkowego", "Jestem pewna, że kurtka o wzorze g**na też by się sprzedała", "To jest eksperyment społeczny", "FUJ, ohydna" — czytamy.