Tyle osób obejrzało "Milionerów" w Polsacie. Wiadomo, czy przebili TVN
1 września "Milionerzy", związani wcześniej z TVN, zadebiutowali w Polsacie. Jaką widownią mógł pochwalić się pierwszy odcinek nowej serii? I czy TVN wygrał rywalizację o widzów dzięki swojej ofercie? Okazuje się, że tym razem wygrał Polsat.
Premierowy odcinek teleturnieju "Milionerzy" w Polsacie zgromadził przed telewizorami średnio 781 tysięcy osób. Nieco mniejszą publiczność miał start nowego sezonu programu "The Floor" emitowanego w TVN, który śledziło około 696 tysięcy widzów. Wyniki oglądalności pokazują, że oba formaty cieszą się dużym zainteresowaniem, a rywalizacja obydwu stacji o widza jest bardzo wyrównana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hubert Urbański o Milionerach w Polsacie! Co się zmieni i jak wyglądały kulisy zmiany stacji?
Oglądalność "Milionerów" w Polsacie. Która stacja wygrała rywalizację?
Premierowy odcinek "Milionerów" w Polsacie, który zyskał sławę jeszcze przed emisją, zgromadził średnio 781 tys. widzów, co przełożyło się na 7,16 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej oraz 8,27 proc. w grupie komercyjnej 16–59. Jeszcze przed emisją Edward Miszczak w rozmowie z Presserwisem podkreślał swoje oczekiwania wobec programu.
Byłbym zadowolony, gdyby to było 6–7 proc. w grupie 16–59. Mnie to o tej porze wystarczy.
Dla porównania, w TVN w sezonie jesiennym 2024 (od 4 listopada do 12 grudnia) teleturniej śledziło średnio 950 tys. widzów, a ostatnia edycja emitowana weekendami między 18 maja a 5 lipca 2025 roku miała widownię rzędu 639 tys. osób.
Po odejściu "Milionerów" z ramówki, ich miejsce w paśmie wieczornym o 20:55 zajęło "The Floor", które w nadchodzącej jesieni doczeka się aż 60 odcinków (trzy sezony), choć w krótszej, 40-minutowej formule. Przed wakacjami wyemitowano 12 odcinków, które przyciągnęły średnio 1,3 mln widzów i osiągnęły 10,86 proc. udziału w grupie 4+ oraz 15,17 proc. w 20–54.
Lidia Kazen, dyrektorka programowa TVN, komentowała sukces formatu.
Wprowadzając "The Floor", nikt nie liczył na taki sukces. Nie będę wyrokować wyników w jesiennej ramówce. Jeśli się utrzyma poziom, jaki program miał na koniec wiosennego sezonu, będę obłędnie szczęśliwa - powiedziała "Presserwisowi".
Pierwszy wrześniowy odcinek nowej edycji "The Floor" zgromadził średnio 696 tys. widzów, dając stacji 6,36 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 7,86 proc. w grupie komercyjnej 16–59. Wygląda na to, że na razie bitwę o widzów wygrywa Polsat.
CZYTAJ TAKŻE: "Milionerzy" zadebiutowali w Polsacie. Mieszane reakcje widzów: "Myślałem, że Polsat MĄDRZEJSZY od TVN"
"Milionerzy" od 1 września pojawili się w Polsacie
Telewizja Polsat nabyła prawa do emisji polskiej edycji teleturnieju "Milionerzy", który przez lata kojarzony był z anteną TVN. Decyzja ta wywołała duże poruszenie, zwłaszcza że – jak ujawnił Edward Miszczak, dyrektor programowy Polsatu – stacja TVN świadomie zrezygnowała z kontynuowania formatu.
Od właściciela licencji dowiedzieliśmy się, że TVN nie chce "Milionerów" i uważa, że era tego teleturnieju się skończyła. Moim zdaniem potencjał programu wcale się nie wyczerpał – podkreślał w rozmowie z Presserwisem.
Inaczej sytuację przedstawiła Lidia Kazen, dyrektorka programowa TVN, która argumentowała, że stacja musi inwestować w nowoczesne rozwiązania.
Rezygnacja z tego programu to bardzo dobra decyzja, wynikająca z uwarunkowań biznesowych i rozwojowych. TVN musi być liderem innowacji programowych i musi szukać formatów, które mają mocną drugą nogę w internecie, które mają szanse rozwijać się w digitalu – zaznaczyła.