TVP zdradza cennik reklam w jesiennej ramówce. Mecze Polaków warte krocie
Telewizja Polska ujawniła stawki za 30-sekundowe spoty, które pojawią się w nowej, wrześniowej ramówce. Oferty obejmują zarówno mecze reprezentacji, jak i premierowe odcinki najpopularniejszych programów oraz stałe pasma informacyjne. Za najdroższy trzeba będzie zapłacić ponad 300 tys. zł.
Jesienią na antenie TVP wystartuje nowa ramówka. W TVP1 wrócą uwielbiane przez widzów formaty, takie jak randkowy hit "Rolnik szuka żony". Dołączą do niego premierowe odcinki programu "Żony dla Polaka", a na TVP2 jesień upłynie pod znakiem muzyki w "The Voice of Poland" i kultowych, rodzinnych seriali. Biuro TVP ruszyło też ze sprzedażą czasu reklamowego na wrzesień. Ile będą kosztowały spoty?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
Wiele lat temu wyrzucili ją z hitu TVP. Czy wciąż śledzi „M jak Miłość”?
TVP wycenia mecze polskiej reprezentacji. Kolosalne liczby
Biuro Reklamy TVP stawia na różnorodność emisji, dając reklamodawcom możliwość wyboru między wydarzeniami sportowymi, formatami rozrywkowymi i wieczornymi serwisami informacyjnymi. Jak podał serwis Wirtualne Media, najwyżej wyceniono spoty przy meczach polskiej reprezentacji w eliminacjach do Mistrzostw Świata.
Reklama przy meczu z Holandią, który odbędzie się 4 września, kosztuje 378 tys. zł netto za 30-sekundowy spot. Mecz z Finlandią, zaplanowany na 7 września, to wydatek 283,8 tys. zł. Wysokie stawki odzwierciedlają oglądalność, która podczas wydarzeń sportowych jest zazwyczaj spora.
Ceny czasu reklamowego w TVP robią wrażenie
Wieczorne serwisy informacyjne tradycyjnie przyciągają stałe grupy widzów. Emisja spotu podczas "Wiadomości" o 19:30 kosztuje 37,8 tys. zł w dni powszednie i 42,2 tys. zł w niedziele. Spoty przy serwisie sportowym wyceniono na 41 tys. zł w dni robocze i 57,1 tys. zł w niedziele. Prognoza pogody to koszt 38,7 tys. zł w tygodniu i 51,1 tys. zł w weekend.
Ceny reklam Telewizji Polskiej podczas seriali
Reklama przy programie "Rolnik szuka żony" kosztuje 62,4 tys. zł. Inne popularne seriale, takie jak "Profilerka" i "Komisarz Alex", mają ceny odpowiednio 38,9 tys. zł i 22 tys. zł za spot. To najdroższe propozycje w TVP1.
W TVP2 najwyżej wyceniono reklamy przy "M jak miłość", gdzie cena sięga 81,2 tys. zł. Inne seriale, jak "Barwy szczęścia" i "Na dobre i na złe", mają stawki 60,9 tys. zł i 56,8 tys. zł. "Rodzinka.pl" wypadła nieco taniej, bo wyceniono ją na maksymalnie 29,9 tys. zł.