Jastrząb TVJastrząb TV ExclusiveDyrektor kreatywna marki 4F Ranita Sobańska zdradza szczegóły wyjątkowej Kolekcji Olimpijskiej na Igrzyska w Rio 2016 [WIDEO]

Dyrektor kreatywna marki 4F Ranita Sobańska zdradza szczegóły wyjątkowej Kolekcji Olimpijskiej na Igrzyska w Rio 2016 [WIDEO]

ranita sobańska o kolekcji olimpijskiej 4 f rio 2016
ranita sobańska o kolekcji olimpijskiej 4 f rio 2016
Ewa Kamionowska
17.05.2016 11:48

Najbliższe miesiące upłyną pod znakiem sportowych emocji. W czerwcu i lipcu bowiem do Francji przyjadą najlepsze europejskie drużyny piłkarskie, by rozegrać mecze w ramach Euro 2016. Sierpień natomiast to czas Igrzysk Olimpijskich. Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się w Brazylii: miastem - gospodarzem będzie Rio de Janeiro.

O tym, kto ostatecznie znajdzie się w składzie polskiej reprezentacji olimpijskiej, dowiemy się w lipcu. Tymczasem już teraz możemy wam pokazać, w jakich strojach zaprezentują się Polacy (i nie tylko!) w Rio.

Jastrząb Post był na prezentacji Kolekcji Olimpijskiej przygotowanej przez zespół 4F pod dowództwem dyrektor kreatywnej marki Ranity Sobańskiej. To właśnie ona opowiedziała nam wszystko o strojach, które w tym roku zostały przygotowane nie tylko dla reprezentacji Polski, ale też po raz pierwszy dla Komitetów Olimpijskich Łotwy i Serbii.

Marka 4F po raz pierwszy w historii ubiera trzy reprezentacje: polską, łotewską i serbską - potwierdza w rozmowie z Jastrząb Post Ranita Sobańska. -  Z polską kolekcją jest najłatwiej. Przy projektowaniu kolekcji serbskiej i łotewskiej musimy zapoznać się z historią danego kraju - zdradziła szczegóły powstawania strojów. - Dla każdej narodowości coś innego jest ważne. Dla Serbów była ważna kolorystyka z flagi. Dla Łotyszy motyw warkocza, który jest w logo ich Komitetu Olimpijskiego. Dla naszych sportowców ważne było to, żeby ubrania były nowoczesne, dynamiczne, żeby kolor był wybity - dodała.

Dla nas najważniejsza jest oczywiście kolekcja polskiej reprezentacji. Co wyjątkowego (i modnego) przemycił do sportowych strojów team 4F?

Rio to bardzo specyficzne miejsce. Kojarzy się z kolorem, radością, dynamizmem, energią, witalnością, dlatego postawiliśmy na kolor, nadruki, żeby kolekcja podobała się sportowcom, czuli się w niej modnie, nowocześnie - mówi Ranita Sobańska i zwraca uwagę na detale: - Element orła, który przewija się przez całą kolekcję. Jesteśmy polską marką, bardzo ważna jest dla nas symbolika narodowa. Użyliśmy też motywu plastra miodu, który okazał się w tym sezonie szalenie modny. Oprócz tego, że ładnie wygląda, dzięki takiej strukturze materiał nie przylega bardzo do ciała, co powoduje lepszą cyrkulację powietrza w czasie uprawiania sportu - zdradza nam projektantka.

Aspekty wizualne są szalenie istotne, jednak najważniejsza jest użyta w produkcji ubrań technologia. Mowa przecież o ubraniach, w których Polacy będą sięgać po olimpijskie medale. Aby sprawdziły się w warunkach klimatycznych Ameryki Południowej, zespół 4F pojechał do Rio i testował wszystko na miejscu.

Team 4F rok temu był w Brazylii w okolicy sierpnia, żeby zobaczyć, jaka jest pogoda, wilgotność, jak te stroje powinny wyglądać. Testowaliśmy technologie. Jesteśmy pewni, że jeśli chodzi o kwestie technologiczne, polscy sportowcy będą dopieszczeni - twierdzi główna projektantka 4F.

Jakie są zalety ubrań z Kolekcji Olimpijskiej?

Ważna jest technologia: antybakteryjna, niektóre produkty są łączone ultradźwiękami, mamy coolmax (rodzaj włókna - przyp. red.), nie mówiąc już o tym, że rzeczy są wodoodporne i oddychające, bo to dla marki 4F jest standard. Brazylia to specyficzny kraj. W sierpniu w Rio będzie zima, jest dosyć wysoka wilgotność i wszystkie te aspekty musieliśmy wziąć pod uwagę - opowiada Ranita Sobańska.

Zobaczcie naszą relację z prezentacji Kolekcji Olimpijskiej 2016, kolekcji - nomen omen - na olimpijski medal.

Dyrektor kreatywna 4F Ranita Sobańska, autorka kolekcji Olimpijskiej Rio 2016
Dyrektor kreatywna 4F Ranita Sobańska, autorka kolekcji Olimpijskiej Rio 2016
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także