Barbie ma teraz dużą pupę, jest niska, wysoka, szczupła, gruba... Jest różna. Rewolucja w świecie słynnych lalek

W tym roku mija 57 lat, odkąd w sprzedaży pojawiła się Barbie. To nie tylko najpopularniejsza lalka świata, ale też jedna z najlepiej sprzedających się zabawek wszech czasów.

Nowe lalki Barbie 2016 (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie 2016 (fot. Instagram)
Ewa Kamionowska

29.01.2016 | aktual.: 04.02.2016 14:43

Dziś kojarzymy ją głównie jako wysoką, nienaturalnie szczupłą laleczkę. Od lat przez to wywoływała sprzeciwy rodziców i wszelkiej maści specjalistów, którzy twierdzili, że Barbie o takich kształtach utrwala niezdrowe wzorce nieistniejącego piękna, wypaczając tym samym myślenie o kobiecym ciele (i przy okazji sobie samych) bawiących się nią dziewczynek.

Firma Mattel, producent zabawki, postanowiła sprostać wymaganiom klientów i wyszła naprzeciw pojawiającym się coraz częściej głosom, by laleczka nie wyglądała jak supermodelka, ale przypominała normalne dziewczyny i uwzględniała różne kształty ciała.

I oto stało się.

Świat Barbie zmienia się - obwieściła właśnie marka Mattel, wypuszczając na rynek nową serię lalek Barbie.

W nowej kolekcji Barbie znajdziemy lalki szczupłe, ale też o bardziej kobiecych, zaokrąglonych kształtach. Są wysokie, ale i niskie. Są "większe" dziewczyny, ale też drobne. Jedne mają jasną skórę, inne są czarnoskóre. Słowem: dla każdego coś dobrego. Teraz dziewczynki jeszcze bardziej niż kiedykolwiek mogą się z Barbie utożsamiać.

Rewolucja w świecie Barbie poruszyła także jeden z najbardziej opiniotwórczych magazynów na świecie. Barbie została okładkową bohaterką magazynu "Time".

Możemy wreszcie przestać mówić o moim ciele? - czytamy na okładce tygodnika. - Co nowe kształty Barbie mówią o amerykańskim ideale piękna.

W materiale poświęconym słynnej laleczce pojawia się wypowiedź szefa Mattel.

Ci, którzy nie znosili Barbie, dalej nie będą jej lubić. Ale chcemy mieć pewność, że fani Barbie pokochają ją jeszcze bardziej. A być może przekonamy także tych, którzy do tej pory odbierali ją neutralnie czy negatywnie - mówi w rozmowie z "Time" Richard Disckson.

Szanse, by oczekiwania producenta Barbie się sprawdziły, są wysokie. Odmieniona Barbie zbiera pozytywne opinie. W tym najważniejszych jej odbiorców - dziewczynek.

Nowa Barbie na okładce "Time" (fot. Instagram)
Nowa Barbie na okładce "Time" (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie (fot. Instagram)
Nowe lalki Barbie (fot. Instagram)
Wybrane dla Ciebie