Ta marka ubrań w rankingu najbardziej wartościowych brandów pobiła takich gigantów odzieżowych jak Zara czy H&M

Instytut badawczy Millward Brown już po raz 10. opublikował swoje coroczne zestawienie 100 najbardziej wartościowych marek świata. Rezultaty, zwłaszcza jeśli chodzi o koncerny odzieżowe, mogą nieco zadziwiać.

nike najbardziej wartościową marką odzieżową
nike najbardziej wartościową marką odzieżową
Ewa Kamionowska

09.06.2016 10:23

Z rankingu wynika bowiem, że nie tacy potentaci branży modowej, jak sieci sklepów H&M czy Zara są w czołówce. Przegoniła je inna marka, Nike (wskoczyła na 24. miejsce, poprawiając ubiegłoroczny wynik o dziesięć oczek). Wspomniana Zara jest na 35. pozycji, a H&M - 79.

Okazuje się, że marka Nike jest nawet lepsza niż luksusowy Louis Vuitton (30. miejsce) czy Hermes (44.), nie mówiąc już o Gucci (dopiero 80.).

Top 10. zestawienia najbardziej wartościowych marek świata według Millward Brown prezentuje się następująco:

  1. Google
  2. Apple
  3. Microsoft
  4. AT&T (amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne)
  5. Facebook
  6. VISA
  7. Amazon.com
  8. Verizon (największy operator telefonii komórkowej w USA)
  9. McDonald's
  10. IBM
Nike najbardziej wartościową marką odzieżową według instytutu Millward Brown (fot. Nike.com/pl/)
Nike najbardziej wartościową marką odzieżową według instytutu Millward Brown (fot. Nike.com/pl/)
Wybrane dla Ciebie