NewsyJuż jest okładka pierwszego numeru "Vogue Polska". Na niej polskie topmodelki: Małgosia Bela i Anja Rubik. Internauci bezlitośni

Już jest okładka pierwszego numeru "Vogue Polska". Na niej polskie topmodelki: Małgosia Bela i Anja Rubik. Internauci bezlitośni

Anja Rubik, Małgorzata Bela, Vogue Polska
Anja Rubik, Małgorzata Bela, Vogue Polska
Karol
13.02.2018 13:09, aktualizacja: 13.02.2018 13:32

To bez wątpienia wielkie wydarzenie w polskim świecie mody! Właśnie do internetu trafiła okładka pierwszego numeru VOGUE Polska, który od miesięcy zapowiadali wydawcy. Pierwszy numer polskiego Vogue'a trafi do sprzedaży już w środę, 14 lutego i będzie kosztować 16,90 złotych za egzemplarz.

Na czołówce historycznego wydania pojawiły się Anja Rubik i Małgorzata Bela, czyli polskie modelki, które wielokrotnie pozowały na łamach najróżniejszych zagranicznych edycji "biblii mody".

Zdjęcie topowych polskich modelek powstało na tle wyraźnie zamglonego (czy to smog?) Pałacu Kultury i Nauki, a jego autorem jest niemiecki fotograf Juergen Teller. Co ciekawe, okładka nie została poddana retuszowi i obróbce, podobnie jak reszta sesji zdjęciowej, w której pojawili się np. Lech Wałęsa i Krystyna Janda.

Choć fani mody mają ogromne powody do zadowolenia, bowiem Vogue jest najbardziej wyczekiwanym tytułem w świecie kobiecej prasy, a wielbicielki trendów czekały na polską edycję od lat, to w komentarzach możemy przeczytać sporo gorzkich słów ze strony rozczarowanych internautów:

  • Trochę słaby start
  • Troche jakby fotograf amator zrobił to zdjevie iphonem... nic specjalnego. Zero mody widze na tym zdjęciu... uwagę przyciąga smutny i krzywy pałac kultury i samochód rosyjski
  • Pierwsza okladka polskiego Vogue fotografowana przez niemieckiego fotografa w rosyjskim klimacie...
  • Troche lipa, liczylam na cos naprawde fajnego, a to wyglada jakby ktos iphonem zrobil zdiecie
  • Niestety jestem bardzo zawiedziona. Podobno liczy się pierwsze wrażenie. No więc moje pierwsze kilka sekund było jakby niedowierzaniem w to co widzę, a może to taka prowokacja???
  • Okładka, co pisze naprawdę wielu obserwatorów, jest niestety nieciekawa. Mając do dyspozycji dwie tak genialne modelki jak Rubik i Bela, można było zrobić kosmiczne zdjęcie, a to jest delikatnie mówiąc przeciętne. Proszę nie podciągać tego pod hejtowanie. Jestem wielką fanką mody, Polski, polskich modelek i zależy mi na godnym reprezentowaniu naszego kraju tu na miejscu i za granicą. Ta okładka nie pokazuje pełni naszych możliwości jako artystów. Szkoda, ale da się to naprawić następnym razem.
  • Ja to widzę tak: niemiecki fotograf przyjeżdża do Warszawy, pod skórą ma głęboko zakorzenione wspomnienia wschodu zza żelaznej kurtyny: szarość i smutek, po głowie chodzą mu ikoniczne sowieckie budynki i agenci Stasi w płaszczach, wieczna zima. Ta wołga to wisienka na tym Ostalgicznym torcie. Ja tego nie kupuję, to nie jest okładka jakiej się spodziewałam, tylko jakaś lekko modowa rekonstrukcja historyczna. I jeszcze, ku&£a, ten pałac taki krzywy!

Za polską edycję magazynu odpowiada Małgorzata Bela,Katarzyna Kulczyk i Filip Niedenthal. Zastępcą redaktora naczelnego mianowano Joannę Lorynowicz.

Condé Nast International, które jest właścicielem pisma, sprzedało spółce prawa do wydawania go przez pięć lat.

Pierwszy VOGUE ujrzał światło dzienne w 1892 roku, obecnie wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy). Najsłynniejszą redaktor naczelną VOGUE na świecie jest Anna Wintour.

Jak wam się podoba okładka pierwszego numeru Vogue Polska?

  • Katarzyna Kulczyk - wydawca Vogue Polska
  • Małgorzata Bela, Filip Niedenthal, Katarzyna Kulczyk - redakcja Vogue Polska
  • Anja Rubik w Vogue China
  • Fotografia: Vogue
  • Fotografia: Vogue
  • Fotografia: Vogue
  • Anja Rubik w Vogue Korea
  • VOGUE Polska - pierwszy numer, okładka – Anja Rubik i Małgosia Bela
[1/8] Katarzyna Kulczyk - wydawca Vogue Polska
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także