Szukaj

Szok! Z rynku znika kilkanaście kultowych tytułów prasowych: „Joy”, „Playboy”, „Harper’s Bazaar”… to nie żart

Z rynku znikają najbardziej gorące tytuły: Joy, Playboy, CKM, Cosmopolitan. Wydawca zwolni 70 procent załogi. Zobaczcie, co się wydarzyło.
Magazyny, które znikną z rynku

Magazyny, które znikną z rynku

Wydawca magazynów Joy, Playboy, CKM, Cosmopolitan i Esquire, spółka Marquard Media Polska, jak podaje Business Insider Polska, wycofuje się z rynku prasy.  Firma stawia na nowe rozwiązania.

Zobacz: Klaudia El Dursi w „Playboyu”. Gwiazda „Top Model” nago wygląda niesamowicie 

Dlaczego czasopisma znikają z polskiego rynku?

Firma Marquard Media Polska chce postawić na tworzenie rozwiązań technologicznych dla konsumentów i innych firm. Niestety zmiany wiążą się ze zwolnieniem około 70 procent załogi. –

Kontynuowanie wydawania pism drukowanych byłoby dla nas kosztem utraconych możliwości. Możemy nasze zasoby wykorzystać lepiej – powiedział dla Business Insider Polska Bijan Khezri, prezes Marquard Media Polska.

Marquard Media Polska oddział szwajcarskiej firmy wydawniczej stworzonej przez Jürga Marquarda, który działa w Polsce. Obecnie spółka wydaje sześć magazynów. Adresowane do kobiet Cosmopolitan, Joy i Harper’s Bazaar oraz dla panów Playboy, CKM i Esquire.

Playboy to najstarszy magazyn, który firma ma w portfolio – polska edycja amerykańskiego magazynu ukazuje się od 1992 roku.

Grudniowe wydania tych magazynów będą ostatnimi, które trafią do kiosków.

Z firmy znika cały biznes wydawniczy. Decyzję podjął zarząd kierowany przez Bijana Khezriego, który od sierpnia 2018 roku kieruje polskim oddziałem spółki. To menedżer spoza rynku wydawniczego, który dołączył do grupy Jürga Marquarda w połowie 2017 roku. Jego celem było pomóc zmienić przestarzały model biznesowy firmy.

Zobacz: Kayah w lateksie na okładce „Playboya”! To dopiero sexy sesja

CKM - zniknie z polskiego rynku

CKM – zniknie z polskiego rynku

Sprzedaż tytułów należących do spółki z roku na rok spada. Firma w zeszłym w roku zamknęła już dwa tytuły: Shape i Hot Modę. Rozpoczęła też restrukturyzację.

Dzięki niej przeszliśmy od straty do wyniku w okolicach zera. Jednak wydajemy pisma marek nienależących do nas i prawie na tym nie zarabiamy. Nie ma to perspektyw na przyszłość. Angażowanie tak dużych zasobów w biznes, który długoterminowo będzie generował straty, nie ma uzasadnienia – mówi dalej szef Marquard Media Polska. – Gdybym mógł, to bym np. Playboya nie zamykał. Jednak wydawanie jednego czy dwóch tytułów nie ma sensu – podsumowuje.

Zobacz: „Playboy” z Kylie Jenner – okładka już w sieci! Od jej piersi nie można oderwać wzroku. Oj, zrobi się Wam gorąco!


Cosmopolitan- zniknie z rynku

Cosmopolitan- zniknie z rynku

Playboy- zniknie z rynku

Playboy- zniknie z rynku

Joy - zniknie z rynku

Joy - zniknie z rynku

×