Jessica Mercedes na cenzurowanym: „Mam mega zwątpienie”. Dramat influencerki. Jej współprace mogą legnąć w gruzach

Jessica Mercedes

Jessica Mercedes

Jessica Mercedes nie potrafi zastosować się do obowiązującego prawa. Influencerka całkiem zrezygnowała z oznaczeń na Instagramie. Straci przez to wiele współprac?

Jessica Mercedes to jedna z czołowych influencerek w kraju. Swoją karierę rozpoczęła od założenia bloga modowego, który bił wszelkie rekordy popularności. Chętnych do śledzenia stylu młodej Mercedes, nie brakowało. W ciągu dekady, jej kariera znacząco się rozwinęła. Na Instagramie śledzi ja prawie milion użytkowników. Nic więc dziwnego, że gwiazda nie chcąc stracić zasięgów, pozostaje niemalże w stałym kontakcie ze swoimi fanami.

28-latka nie odrywa się od swojego smartfona. Chętnie relacjonuje swoją codzienność – w tym wyjście do marketu czy warzywniaka. Z uwagi na sporą popularność, zapraszana jest na znaczące imprezy w branży modowej. Miała okazję gości na największych pokazach w Mediolanie, Nowym Jorku czy Paryżu. Jessica Mercedes jest swego rodzaju łącznikiem Polaków ze światowym rynkiem modowym.

Blogerka ze swojego hobby zrobiła główne źródło dochodu. Później założyła firmę odzieżową, która mimo ogromnego skandalu, wciąż dobrze sobie radzi. Dorabia sobie również reklamując najróżniejsze produkty czy usługi.

Influencerzy mają to do siebie, że za pieniądze zareklamują wszystko. Dochodziło do takich sytuacji, kiedy okazywało się, że reklamowany produkt był szkodliwy dla zdrowia. Aby jeszcze bardziej przekonać swoich obserwatorów do „skuteczności” danego produktu, gwiazdki Instagrama nie informowały, że jest to płatna współpraca. Używały sformułowań „stosuje od zawsze”, „z czystym sercem mogę polecić”.

Jessica Mercedes zrezygnowała z oznaczeń

Nadeszły jednak zmiany, przez co wielu influencerów znalazło się w potrzasku. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK opowiedział o obowiązującym prawie:

Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko – zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani.

Wiele gwiazd, które dowiedziały się, że za brak informacji o płatnej współpracy grożą ogromne kary finansowe, natychmiast zawarły wzmiankę na ten temat przy kolejnych polecajkach. Niestety nie wszyscy zrozumieli, w jaki sposób mogą legalnie reklamować produkty. Przykładem na to jest Jessica Mercedes, która na razie w ogóle zrezygnowała z używania oznaczeń:

Mam mega zwątpienie, kiedy mam tagować rzeczy i czy w ogóle mogę jeszcze tagować rzeczy. Kiedyś tagowałam wszystko. Nieważne czy kupione, czy współpraca, czy barter – poinformowała zakłopotana.

Współczujecie takich problemów?


Jessica Mercedes

Jessica Mercedes

Jessica Mercedes wybrała sandałki na obcasie białej marki

Jessica Mercedes wybrała sandałki na obcasie białej marki

Jessica Mercedes - radość z powodu sukcesu, Edyta Górniak w jej sukience

Jessica Mercedes - radość z powodu sukcesu, Edyta Górniak w jej sukience

Komentarze

Najczęściej czytane dziś

Zobacz również

Może Cię zainteresować

×