Eurowizja 2022. W popłochu zaprezentowano oficjalne logo. Wygląda jak z Akademii Przebudzenia Edyty Górniak. To nie koniec skojarzeń

Logo Eurowizji 2022 nawiązuje do Akademii Przebudzenia Edyty Górniak?

Logo Eurowizji 2022 nawiązuje do Akademii Przebudzenia Edyty Górniak?

Eurowizja 2022 – logo i slogan. Budzi ono skojarzenie z Akademią Przebudzenia Edyty Górniak. To jeszcze nie wszystko, co dostrzegli w nim internauci.

Konkurs Eurowizji jest organizowany od lat 50. XX wieku. Tegoroczna edycja odbędzie się w maju we włoskim mieście Turyn. Gra jest warta świeczki, ponieważ w poprzednich edycjach programu wylansowano gwiazdy takie jak: Celine Dion, zespół ABBA, Conchita Wurst, zespół Måneskin czy Alexander Rybak.

W tym roku TVP zorganizuje publiczne eliminacje do konkursu. Koncert, na którym 10. kandydatów zaśpiewa propozycje eurowizyjne, odbędzie się za miesiąc. Wystąpią na nim: Anna Byrcyn, Daria, Kuba Szmajkowski, Karolina Lizer, Lidia Kopania, Siostry Szlachta, Krystian Ochman, Emilia Dębska „Mila”, Karolina Stanisławczyk & Toro Chica, Unmute.

Przygotowania do Eurowizji weszły w decydującą fazę również we Włoszech. Jak się okazuje, organizatorzy konkursu nieco się zapomnieli. Jego logo ogłoszono na ostatnią chwilę!

Eurowizja 2022. Logo i slogan budzą kontrowersje

Jak donosi Dziennik Eurowizyjny, w Turynie wywieszono banery i plakaty. Zrobiono to zanim oficjalnie przestawiono oprawę graficzną tegorocznej odsłony show. W efekcie organizatorzy musieli pośpiesznie ogłosić logo i slogan Eurowizji 2022. Okazało się, że wcześniej władze miasta zupełnie o tym zapomniały! Wizual budzi kontrowersje. Na Instagramie wspomnianego medium niecałe 40 proc. osób uznało, że jest ono odpowiednie.

Krytycy grafiki wskazywali, że kojarzy się im ona z m.in. Akademią Przebudzenia Edyty Górniak, wizualizacją z programu Windows Media Player, sercem, logiem Milionerów, wzorem obecnym na banknotach, parującym kubkiem z gorącym napojem, logami z poprzednich edycji Eurowizji (zwłaszcza z 2015 roku) i z okładką płyty zespołu Måneskin.

Wiele osób uważa też, że zbyt mocno widoczne jest logo jednego ze sponsorów wydarzenia, co nazbyt je komercjalizuje.

Z logiem wspomnianej wcześniej Akademii Przebudzenia zapoznacie się poniżej.

Oficjalnym sloganem imprezy jest hasło: The sound of beauty. Również i ono wywołało wiele krytycznych uwag. Niżej zobaczycie spot reklamowy z tym hasłem.

Eurowizja 2022. Bilety. Kiedy w sprzedaży?

Nie wiadomo, czy grafika nawiązuje do sceny konkursu. Tajemnicą jest również, kiedy do sprzedaży trafią bilety na Eurowizję 2022. Spekuluje się, że nastąpi to w marcu lub kwietniu, gdy będzie wiadomo, w jaki sposób będą wyglądały obostrzenia. Organizatorzy są przygotowani na różne sytuacje. Ustalili, że do końca marca wszyscy uczestnicy konkursu powinni nagrać swoje występy po to, aby można je było wykorzystać, jeśli jednak nie mogliby się pojawić na żywo, co wiążę się z trwającą pandemią koronawirusa.

Czekacie na Eurowizję 2022?


Logo Eurowizji 2022

Logo Eurowizji 2022

Logo Akademia Przebudzenia

Logo Akademia Przebudzenia

Daria – Eurowizja 2022

Daria – Eurowizja 2022

Komentarze

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×