Eurowizja 2020: Logo i hasło wybrane! Co oznacza motyw przewodni?
Logo Eurowizji 2020 przedstawia kolory flag 41 krajów uczestniczących w konkursie w kolejności chronologicznej – według pierwszych debiutów (1964 rok), aż do ostatniego (2015). W ten sposób organizatorzy postanowili uczcić 65-lecie Konkursu Piosenki Eurowizji.
28.11.2019 | aktual.: 28.11.2019 20:06
Idea takiego projektu loga została wyjaśniona przez EBU:
Logo Eurowizji 2020 opiera się na projektach z trzech poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji, który odbył się w Holandii w 1970, 1976 i 1980 roku. Wszystkie te wydarzenia miały logo oparte na tym samym, okrągłym kształcie, stworzonym przez holenderskiego projektanta Fransa Schuppa.
Projekt na rok 2020 jest zgodny z okrągłym motywem, ale dodaje nowoczesności. Logo Eurowizji 2020 wygrała holenderska agencja CLEVER FRANKE. Projektanci wykorzystali specjalne oprogramowanie, które pomogło stworzyć je, łącząc kolory flag w odrębny wzór.
Sietse Bakker – producent wykonawczy Eurowizji 2020 powiedział:
Bakker zauważa również, że ponieważ Holandia była krajem, który jako pierwszy dołączył do Eurowizji, oś czasu zaczyna się od kolorów holenderskiej flagi. Inspektor wykonawczy Eurowizji, Jon Ola Sand, również pochwalił logo konkursu, który będzie nadzorował jako ostatni w swojej karierze.
Hasło Eurowizji 2020 to Open up, czyli Otwórz się.
Zobacz także
Eurowizja 2020 rozpocznie się 12 maja pierwszym półfinałem, następnie odbędzie się drugi (14 maja), a finał zaplanowany jest na 16 maja.
W galerii przypominamy również logotypy z poprzednich lat.