ModaTe kampanie perfum Calvin Klein wstrząsnęły światem: romantyczne, perwersyjne i z udziałem topowych gwiazd

Te kampanie perfum Calvin Klein wstrząsnęły światem: romantyczne, perwersyjne i z udziałem topowych gwiazd

calvin klein reklamy
calvin klein reklamy
Ewa Kamionowska
05.10.2015 00:02, aktualizacja: 05.10.2015 22:24

Kiedy w 1993 roku twarzą perfum Obsession Calvina Kleina została Kate Moss, w świecie mody zawrzało. 19-letnia modelka na fotosach promujących zapach wyglądała na znacznie młodszą. Uwagę zwracała nie tylko jej bardzo szczupła sylwetka, ale też niepokojące spojrzenie. Calvin Klein osiągnął zamierzony efekt: obok perfum, których Brytyjka była ambasadorką, nie sposób było przejść obojętnie. Sukces kampanii Obsession powtórzyła zresztą 15 lat później Eva Mendes. Do zdjęć z 2008 r. pozowała nago, a to przecież nie jest jedyna reklama Calvin Kleina, w której namiętność aż kipi.

W ubiegłym roku Calvin Klein obchodził rocznicę 25-lecia powstania perfum Eternity. Ich pierwszą twarzą była Christy Turlington. Ta amerykańska modelka pojawiła się nie tylko w pierwszej odsłonie kampanii zapachu, ale też sześć lat później, gdy razem z duńskim modelem Markiem Vanderloo pozowała słynnemu fotografowi Peterowi Lindberghowi.

Efektem ich współpracy była niezapomniana, ikoniczna wręcz dziś fotografia. Trudno się dziwić, że to prawdopodobnie najbardziej kojarzone z Eternity (i romantyczne!) zdjęcie zostało wykorzystane ponownie w ubiegłym roku, na 25-lecie perfum. Na tym jednak nie koniec, gdyż w innej odsłonie reklamy Christy Turlington pozowała w towarzystwie Eda Burnsa. Co znamienne i godne podkreślenia, marka wykorzystała kapitał prawdziwej miłości - aktor od 12 lat jest przecież mężem amerykańskiej modelki.

Ten świetny pomysł, by reklamy kipiały prawdziwym uczuciem, nie zaś wyreżyserowanym, marka wykorzystała ponownie w najnowszej wersji kampanii perfum Eternity Now, których dystrybutorem jest Coty Polska. W rolach głównych wystąpiła tym razem amerykańsko-duńska para modeli, Jasmine Tookes i Tobias Sorensen. Zdjęcia mówią same za siebie: trudno nie zauważyć uczuć, namiętność między modelami nie jest bowiem udawana.

Kontynuacją tej koncepcji jest również zatrudnienie w roli polskich ambasadorów Eternity Now aż dwóch par - modelki Marty Dyks i jej męża Bartosza Starosza (zobacz: Polska top modelka na premierze perfum Eternity Now) oraz blogerów - Anny Skury i jej partnera Marka Warmuza (zobacz: Para polskich blogerów dla Eternity Now).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także