Szukaj

Gigant przenosi biznes do online’u. Kolejna sieciówka zamyka sklepy w centrach handlowych

Koronawirus w Polsce. Chociaż galerie handlowe wznowiły swoją działalność od poniedziałku, niektóre marki zdecydowały się zrezygnować ze sprzedaży stacjonarnej w części sklepów.
Centra handlowe

Centra handlowe

W połowie marca rząd wprowadził szereg zmian, mających spowolnić transmisję koronawirusa. Na liście miejsc „zakazanych” znalazły się m.in. centra handlowe, w których zamknięto wszystkie sklepy (poza spożywczymi i drogeriami) i punkty gastronomiczne oraz usługowe.

4 maja rząd PiS zaczął odmrażać gospodarkę, co przekłada się na rezygnację z części obostrzeń wprowadzonych na czas pandemii. Od poniedziałku znów można robić zakupy w galeriach handlowych, trzeba jednak przestrzegać kilku istotnych zasad, o których pisaliśmy tutaj.

Kolejna sieciówka zamyka sklepy w centrach handlowych

Nie wszystkie sklepy wznowiły swoją działalność w centrach handlowych. Niedawno decyzję o zamknięciu swoich punktów podjęli Empik i LPP (Reserved, Cropp, House i Mohito). Teraz na podobny krok zdecydowało się BPH – właściciel marki odzieżowej Quiosque.

Firma wypowiedziała umowy najmu w 32 swoich sklepach. Stanowi to 1/3 ich wszystkich puntów sprzedaży. Dyrektor zarządu firmy, Agnieszka Krzywańska, w portalu wiadomoscihandlowe.pl, skomentowała tę decyzję. Powiedziała, że na podstawie doświadczeń Niemiec czy Chin, zdają sobie sprawę z tego, że obroty mogą drastycznie spaść:

Nie będziemy w stanie pokryć stawek czynszu wynikających z dotychczasowych umów handlowych. Chcąc przetrwać na rynku i obronić miejsca pracy, musimy jak najszybciej dostosować warunki prowadzenia działalności handlowej do nowej rzeczywistości.

Sklep nadal będzie prowadzić sprzedaż online. Na stronie internetowej przygotowano atrakcyjne promocje dla klientów z dostawą zakupów do paczkomatów.

Zobacz także: Bill Gates przewidział COVID-19, a teraz ostrzega przed kolejnym zagrożeniem. Koronawirus to dopiero początek


Galeria handlowa

Galeria handlowa

Galeria Mokotow. Warszawa 01-11-2013foto Jerzy Dabrowski ONS

Galeria Mokotow. Warszawa 01-11-2013 foto Jerzy Dabrowski ONS

Galeria Mokotow. Warszawa 01-11-2013foto Jerzy Dabrowski ONS

Galeria Mokotów

Dodaj komentarz

  • Asia pisze:

    W dodatku nie szanowali swoich pracowników, podobnie się dzieje w większości sieciówek. Firmy nastawione na zysk, zero poszanowania dla człowieka na niższym szczeblu i również klienta, bo odzież fast-fashion to najniższa jakość na rzecz ilości. Mam nadzieję, że ludzie się opamiętają i przestaną kupować zbędny szajs, którego produkcja niszczy zdrowie ludzi w fabrykach i środowisko. Mam nadzieję, że jak najwięcej tych marek popada jak muchy.

  • Gośka pisze:

    Quiosque nie jest żadnym „gigantem”. Ma maleńkie sklepiki w niektórych centrach, cienko przędli jeszcze przed pandemią.

Zobacz również

Może Cię zainteresować

Najczęściej czytane dziś

×