NewsyMarcin Tyszka po raz pierwszy tak szczerze opowiedział o swoich zarobkach. Ile warte są sesje jego autorstwa?

Marcin Tyszka po raz pierwszy tak szczerze opowiedział o swoich zarobkach. Ile warte są sesje jego autorstwa?

Marcin Tyszka to jeden z najbardziej cenionych fotografów na całym świecie. Przed jego obiektywem pozowały największe, światowej sławy gwiazdy. Jego zdjęcia z kolei pojawiają się regularnie na okładkach magazynu Vogue. Artysta dał się poznać szerszej publiczności jako juror programu Top Model i Project Runway.

Marcin Tyszka o narkotykach
Marcin Tyszka o narkotykach
Karolina Stęclik

Zastanawialiście się, ile zarabiają tacy artyści, jak Marcin? Jak wyceniane są jego sesje zdjęciowe? W wywiadzie dla LaMode.info fotograf opowiedział nieco o swojej sytuacji majątkowej:

Mogę poradzić wszystkim aspirującym, żeby postawić wszystko na jedną kartę i całe swoje życie zainwestować w karierę. Ja tak zrobiłem i tak naprawdę dopiero teraz nie mam wiecznego debetu na koncie. Przez wiele lat było tak, że musiałem dokładać do interesu lub pożyczać pieniądze od rodziców. Kampanie najsłynniejszych światowych marek, którymi wszyscy się zachwycają, najczęściej przynoszą minimalne zyski. Światowi giganci albo zatrudniają Mario Testino, Mert & Marcus, czy kogoś z topowej dziesiątki, komu płaci się powyżej 100 000 euro za dzień zdjęciowy, albo młodszych fotografów, którzy nie dostają za to ani grosza - bo przecież robią portfolio. Zatem można powiedzieć, że sytuacji kiedy w ogóle coś zarabiasz jest w modzie coraz mniej. Brzmi kuriozalnie, ale tak to wygląda. 

Przy okazji skomentował też swoich polskich konkurentów:

Jeśli chodzi o polski rynek, jest kilku świetnych fotografów - zdolnych, sprawnych, profesjonalnych, tylko co z tego? Praca w Polsce kariery im nie da. Jeśli chcą zrobić coś większego, muszą wyjechać, zainwestować, może nawet asystować - portfolio z Polski nie przekłada się na światowe rynki. By zarobić, trzaskają wszystko po kolei: celebrytki, potworne reklamy czy jeszcze gorsze okładki. Jak chcesz się rozwinąć, musisz powiedzieć stop, zacisnąć pasa, i skupić się na prawdziwej modzie, której u nas niestety brak.

Wygląda na to, że zawód fotografa wcale nie jest gwarantem sukcesu. Jak w każdej dziedzinie życia, aby osiągnąć sukces trzeba przez wiele lat ciężko pracować. Marcin Tyszka z pewnością coś na ten temat wie :)

Lubicie zdjęcia autorstwa Marcina?

Marcin Tyszka, autor ślubnej sesji Apart (fot. Jastrzabpost Exclusive)
Marcin Tyszka, autor ślubnej sesji Apart (fot. Jastrzabpost Exclusive)
Marcin Tyszka - 2. urodziny dykf.pl
Marcin Tyszka - 2. urodziny dykf.pl

Wybrane dla Ciebie

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.