Ile gwiazdy zarabiają na Instagramie? Jenner i Gomez kasują niewyobrażalne sumy, Ronaldo depcze im po piętach. A Polska?
O tym, że konta gwiazd na świecie śledzą miliony fanów wiadomo od dawna. Nie ma więc lepszego miejsca w sieci, w którym można by zareklamować dany produkt niż właśnie Instagram, dzięki czemu produkt dotrze do szerszej grupy odbiorców. Ile średnio kasują za jeden z nich?
05.08.2018 16:00
Pierwsze miejsce we wszelkich rankingach zajmuje Kylie Jenner. Miliarderkę, która prowadzi dobrze prosperującą firmę, obserwuje około 111 milionów obserwatorów. Nic więc dziwnego, że za wypromowanie danego produktu trzeba zapłacić 760 000 funtów, czyli ponad 3,6 miliona złotych. Drugą najlepiej zarabiającą gwiazdą na świecie jest Selena Gomez, która ze 139 milionami obserwujących, zarabia 608 000 funtów (prawie 3 mln zł) za jeden wpis.
Wśród najlepiej zarabiających gwiazd na świecie jest także Cristiano Ronaldo. Piłkarz kasuje 569 000 funtów za polecenie danego produktu czy usługi. Nieco mniej, ale aż 531 tys. funtów zarabia Kim Kardashian, a piosenkarka Beyonce kasuje 527 tys. funtów.
Ile zarabiają na Instagramie polskie gwiazdy?
Chociaż na polskim rynku gwiazdy zarabiają znacznie mniej, to jednak kwoty te mogą przyprawiać o zawrót głowy. Wśród rodzimych gwiazd prym wiedzie piłkarz Robert Lewandowski. Jego 12 milionów obserwatorów sprawia, że za jeden wpis jest w stanie zarobić pół miliona złotych! Podobną stawkę kasuje król TVN Kuba Wojewódzki.
Wśród pań natomiast najlepiej radzi sobie Edyta Górniak, która uznawana jest za ikonę muzyki. Aby gwiazda wypromowała coś na swoim profilu, trzeba zapłacić jej nawet 200 tysięcy złotych. Jedną z gwiazd, która w ostatnim czasie zyskała niezwykłą popularność i sympatie widzów jest także Małgorzata Rozenek. Nic więc dziwnego, że firmy z chęcią nawiązują z nią współpracę. Według medialnych doniesień za jeden wpis zarabia około 20 tysięcy złotych.
Na czasie są także trenerki Polek. Ewa Chodakowska za jeden post sponsorowany zgarnia około 40 tysięcy, Ania Lewandowska natomiast 30 tys. zł.
Także blogerki modowe mają w kwestii promocji sporo do powiedzenia. Wśród nich triumfuje Maffashion, która znajduje się w rankingu 20 najbardziej wpływowych blogerów świata. Maff zarabia na swoich postach powyżej 30 tysięcy złotych.