Ile już zarobił Mata na współpracy z McDonald's? Kwota, jaką podają media zwala z nóg
Michał Matczak, czyli Mata, szturmem wdarł się na polski rynek muzyczny i obecnie jest najbardziej znanym raperem młodego pokolenia. Jego utwory mają wielomilionową liczbę słuchaczy w serwisach streamingowych i co jakiś czas media donoszą o kolejnych rekordach bitych przez jego dzieła. 21-latek jest pierwszym w historii Polakiem, który trafił na prestiżową listę Billboard Global Excl. U.S., obejmującą ponad 200 światowych rynków muzycznych z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych.
21.10.2021 | aktual.: 21.10.2021 19:46
Niedawno ukazał się o nim artykuł w New York Timesie, co z pewnością spowoduje, że grono jego odbiorców jeszcze się poszerzy. Przyszykował też wielką niespodziankę dla swoich fanów i nagrał teledysk z jedną z największych gwiazd polskiego modelingu, Anją Rubik. Szafir to wideo, jakiego w naszym kraju jeszcze nie było.
Ostatnio szeroko komentowana jest współpraca Maty z McDonald's. Mimo fali krytyki, jaka wylała się na młodego artystę, zestawy sygnowane jego nazwiskiem świetnie się sprzedają. Ile zarobił do tej pory?
Ile zarobił Mata na współpracy z McDonald's?
Informacja o współpracy Maty i znanej sieciówki pojawiła się na profilach McDonald's i na Instagramie rapera. Zestaw 33Mata jest dostępny we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od 18 października do 21 listopada. W skład limitowanego zestawu wchodzą Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte), potrójny cheeseburger (potrójny ch33sburger) i średnie frytki. Calość kosztuje 18 złotych. Zestaw Maty można kupić tylko poprzez wykorzystanie limitowanego kuponu w aplikacji McDonald’s.
Już pierwszego dnia 33Mata sprzedał się w ogromnych ilościach, a pod restauracjami ustawiały się kolejki fanów. I to pomimo tego, że zestawy Maty szybko zostały wzięte pod lupę i skrytykowane m.in. przez Katarzynę Bosacką czy Paulinę Młynarską, które z oburzeniem wytykały raperowi promowanie otyłości i niezdrowego żywienia.
W sieci pojawiły się już pierwsze wyliczenia dotyczące tego, kto i ile zarobił na współpracy. Na Temat podaje, że specjaliści do spraw PR są przekonani, że mowa tu nie o setkach tysięcy, a o kwocie minimum miliona złotych.
Do tego trzeba doliczyć spoty i klipy reklamowe, jakie nagrała sieć. Analitycy twierdzą, że wydatek błyskawicznie zwróci się sieci restauracji. W ciągu dwóch dni w mediach pojawiło się blisko 8 tysięcy publikacji na temat współpracy McDonald's i Maty. Z wyliczeń Press-Service Monitoring Mediów wynika, że za taką reklamę trzeba byłoby zapłacić 23 miliony złotych.
Jesteście fanami Maty i McDonald's?