Kosmetyczne imperium gwiazd: Kinga Rusin, Radosław Majdan, Rihanna, Kim Kardashian… Kto rządzi w Polsce, a kto za granicą?
Wiele polskich gwiazd i celebrytek posmakowało już własnego biznesu i płynących z niego korzyści finansowych, dlatego – choć rynek ten często bywa zdradliwy – niezmiennie ma swoich zwolenników. Wiele znanych osobowości show-biznesu, spróbowało i nadal próbuje, swoich sił w promowaniu stworzonych przez siebie marek i pozyskiwaniu klientów.
30.04.2018 05:00
Krystyna Janda – marka JANDA
Ikona kina i teatru – Krystyna Janda, również zdobyła się na ten odważny krok i swoim nazwiskiem zaczęła podbijać rynek kosmetyczny. Od dłuższego czasu w popularnej sieci drogerii mamy dostępną całą serię kosmetyków, dzięki którym aktorka próbowała w branży zdobyć pozycję lidera. Jednak nie tylko ona chciała stanąć na podium sektora marek kosmetycznych.
Grażyna Szapołowska – SZA
W 2001 roku, kosmetyczny biznes chciała rozkręcić Grażyna Szapołowska, która stworzyła własną markę o wdzięcznej nazwie Sza. Linia bazowała na odmładzającej recepturze, w składzie której główną rolę grał dziki ryż. Produkt ten, choć wprowadzony na rynek za pokaźną sumę 4 mln złotych, poniósł druzgocącą klęskę. Po kilkuletnim cyklu promocyjnym, ze względu na niewielką ilość pozyskanych klientów, marka bezpowrotnie zniknęła z drogeryjnych półek.
Kinga Rusin – Pat&Rub
Jedną z tych gwiazd, którym szczęście dopisało w kreowaniu własnej marki, jest dziennikarka Kinga Rusin. Prezenterka zaskarbiła sobie sympatię widzów i zdobyła uznanie kobiet, które przyglądając się stylowi jej życia, słynące z zamiłowania do natury, a także widząc efekty jej pracy nad sobą, chętnie się na niej wzorują, m.in. kupując produkty firmowane jej nazwiskiem. Marka Pat & Rub plasuje się wysoko, co wiąże się z potężnymi dochodami, za czym stoi doskonały PR.
Radosław Majdan – RM Vabun
Kilka lat temu, do grona znanych osób, które również próbowały odnaleźć się w branży kosmetycznej, dołączył były piłkarz, Radosław Majdan, który wprowadził na rynek perfumy dedykowane mężczyznom - RM Vabun. Ponieważ Radosław Majdan ma słabość do kultury indiańskiej, to właśnie z nią postanowił skorelować nazwę swoich perfum. Vabun bowiem, to złoty jastrząb, który jest indiańskim odpowiednikiem jego znaku zodiaku.
Maksymilian Faktorowicz – Max Factor
Polską ikoną w branży kosmetycznej z całą pewnością był Max Factor, producent i wynalazca wysokiej klasy kosmetyków o tej samej nazwie. Factor zasłynął z makijażu filmowego, którego był pionierem. Po jego śmierci przedsiębiorstwo przejął jego syn Francis, z wykształcenia chemik, który ze względów marketingowych zmienił imię na Max. W roku 1991 markę kupił amerykański koncern Procter & Gamble.
Irena Eris
Pozostając w tematyce branży kosmetycznej nie sposób nie wspomnieć o Irenie Eris, która stworzyła ekskluzywną linię kosmetyków sygnowaną swoim nazwiskiem Dr Irena Eris. Oferuje ona swoim klientkom produkty na bazie własnej, niepowtarzalnej receptury. Producentka zapewnia, że do ich wytworzenia zostały użyte wyselekcjonowane składniki, na które jest stały popyt, gdyż marka ta jest bez wątpienia jedną z wiodących i najbardziej popularnych na polskim rynku.
Marki kosmetyczne zagranicznych gwiazd
Nie tylko w Polsce modne stało się budowanie marek kosmetycznych w oparciu o znane nazwiska, znanych twarzy. Za granicą ten ten trend również znalazł swoich wiernych naśladowców. Należą do nich m.in. Kim Kardashian, Kylie Jenner, Rihanna, Serena Williams.
Kim Kardashian – KKW Beauty
Uznana za królową make-upu – Kim Kardashian, stworzyła swoją własną marką makijażową. W 2017 roku założyła KKW BEAUTY, promującą swoim nazwiskiem zestaw niezwykle modnych i popularnych w świecie celebrytów rozświetlaczy i kremowych konturówek.
Kylie Jenner – Kylie Cosmetics
Najmłodsza siostra Kim, Kylie Jenner, wykreowała swoją markę, która przynosi jej milionowe zyski. Ekskluzywna linia kosmetyków Kylie Cosmetics, promuje błyszczyki, cienie do powiek, pomadki, korektory oraz zestaw pędzli, który ma kobietom posłużyć do zrobienia perfekcyjnego makijażu.
Rihanna – Fenty Beauty
Rihanna, której autorska linia kosmetyków, Fenty Beauty, zawierała aż 91 produktów (w tym podkłady, countour sticks-bronzery, rozświetlacze w sztyfcie do konturowania twarzy i błyszczyki) zyskała wiele zwolenniczek, które chętnie zaopatrują się w produkty jej marki. Warto dodać, że każdy stworzony przez piosenkarkę kosmetyk przybrał dość interesującą nazwę np. "Gloss Bomb", "Girl Next Door" czy też "Trophy Wife".
Serena Williams – Aneres
Królowa kortu Serena Williams również postanowiła stworzyć własną markę kosmetyczną. Marka Aneres, bo o niej mowa (nazwa ta to pisane od tyłu imię tenisistki), oferuje naprawdę szeroki wachlarz produktów. Wśród nich znajdziemy kosmetyki zarówno do makijażu, jak i do pielęgnacji skóry i włosów tj. szampony, płukanki oraz lakiery.