Jessica Mercedes może jeszcze uratować swój biznes. Ekspert podpowiedział jej, co powinna zrobić
Jessica Mercedes prawdopodobnie właśnie musi się zmierzyć z największym kryzysem wizerunkowym swojej firmy odzieżowej. Gwiazda wypuściła ostatnio kolekcję Veclaim, która utrzymana jest w klimacie lat 70. Kampania promocyjna odniosła sukces, a fanki chętnie zaczęły wykupywać ubrania. Jednak szybko zauważyły, że metki na T-shirtach wskazują, że pochodzą one z Maroka, a nie są, jak zapewnia blogerka tylko i wyłącznie rodzimej produkcji.
25.05.2020 | aktual.: 25.05.2020 22:45
Już opublikowała obszerne oświadczenie na FB, w którym tłumaczy całą sprawę, ale internauci wcale nie są przekonani. Teraz wypowiedzieli się na ten temat eksperci.
Eksperci komentują wpadkę Jessiki Mercedes
Całą aferą metkową najbardziej są rozczarowane fanki marki, w związku z czym zaczęły masowo zwracać kupione T-shirty i wylewać frustrację pod postami blogerki na Instagramie. Nawet zaprzyjaźnionym z Mercedes celebrytkom, które promują jej markę, nie udało się udobruchać rozżalonych klientek.
Sprawę skomentował między innymi dziennikarz Michał Zaczyński, zajmujący się od wielu lat branżą fashion. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznał, że Mercedes zaliczyła serię wpadek wizerunkowych: najpierw sprawa z metkami, później oświadczenie PR-owca, w którym zachwalał T-shirtową firmę, Fruit of The Loom, i trzeci - oświadczenie samej Jessiki na jej FB.
Zaczyński uważa, że w obecnej sytuacji na rynku, po takiej wpadce, trudno będzie firmie się odbudować.
Inny ekspert, Wojciecha Kardysia, potwierdza słowa Zaczyńskiego, twierdząc, że afera metkowa Veclaim, to największa tego typu wpadka tego roku.
Wytyka też błąd samej Mercedes, że nie pojawiła się w momencie eskalacji kryzysu.
Kardyś uważa, że marka Jessiki może nie pozbierać się po skandalu, to sytuacja ta nie powinna bardzo wpłynąć na wizerunek influencerki i jej dalszą współpracę z reklamodawcami.
Czy Jessice Mercedes uda się wybrnąć i obronną ręką wyjść z całej afery? Być może powinna skupić się na radach ekspertów i podjąć kilka bardziej trafnych decyzji niż te, które wyliczyli jej jako błędy. Jeśli zacznie sprzedawać T-shirty za ich realną wartość, być może odbuduje zaufanie.