NewsyDrastyczne spadki liczby reklam w Telewizji Republika. Sakiewicz ruszył z wyjaśnieniami

Drastyczne spadki liczby reklam w Telewizji Republika. Sakiewicz ruszył z wyjaśnieniami

Telewizja Republika chwaliła się niedawno rekordową oglądalnością. Stacja chce uruchomić także kanały tematyczne. Tymczasem odnotowuje potężne spadki w jednej dziedzinie.

Tomasz Sakiewicz o spadkach w TV Republika
Tomasz Sakiewicz o spadkach w TV Republika
Źródło zdjęć: © AKPA

Telewizja Republika zyskała w ostatnim roku pewną popularność. Jednocześnie zorganizowała i aktywnie promuje akcję "Nie daję Owsiakowi, wspieram Republikę", bojkotując Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, co wzbudza kontrowersje. W najbliższych miesiącach stacja zamierza przenieść się do nowej siedziby i rozszerzyć swoją ofertę programową, planując nowe inicjatywy na przełomie 2025 i 2026 roku, dlatego organizuje zbiórkę pieniędzy od widzów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Anna Popek o pracy w TV Republika. Czy dużo osób odmawia przyjścia do programu? "Doszło do aberracji"

Telewizja Republika notuje potężne spadki

Portal Wirtualne Media przeanalizował ilość reklam, które pojawiają się na antenie Telewizji Republika. Sprawdził też, ile kosztuje wyemitowanie spotu w tej stacji. Wnioski są porażające.

Od 1 do 22 stycznia 2025. w stacji Tomasza Sakiewicza zareklamowało się 98 marek. W sumie wyemitowano 2296 spotów. Rok temu, dokładnie w tych samych dniach widzowie zobaczyli 7979 reklam 223 marek. To oznacza, że Republika zanotowała spadek o 71 proc., jeśli chodzi o ilość reklam na swojej antenie.

Ile kosztuje wyświetlenie reklamy na antenie tej stacji? Okazuje się, że tu także nie ma powodów do zadowolenia. W lutym cena spotu (w prime time, a zatem najdroższego) wynosi 9240 zł netto. To nieco ponad 71 proc. mniej niż w listopadzie 2024 roku (22 300 zł), a także o  23 proc. mniej niż w styczniu 2024 roku (12 000 zł). Okazuje się, że Republika staje się coraz bardziej przystępna cenowo.

Zgodnie z polityką You Tube'a, gdzie także telewizja ma swój kanał, między programami nie są wyświetlane reklamy, a spoty autopromocyjne. Nie ma co zatem liczyć na przychody z tego źródła.

Tomasz Sakiewicz komentuje dramatyczne spadki w TV Republika

Tomasz Sakiewicz w rozmowie z portalem Wirtualne Media przekonywał, że te wyniki to nic nadzwyczajnego i są związane... z dużą oglądalnością stacji.

Tłumaczono mi, że jeśli stacja notuje duże wzrosty oglądalności, to planowane na nią budżety, oparte na danych z poprzednich miesięcy, szybciej się wyczerpują. Prawdopodobnie te budżety, które przeznaczyli na nas, mogły się już wyczerpać - stwierdził.

Sakiewicz wyznał też, dlaczego reklam na antenie może być mniej pod koniec miesiąca.

Nasza oferta jest sprzedawana w oparciu o GRP-sy (czyli oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy - przyp.). Jeśli rośnie oglądalność, każdy punkt GRP jest droższy i szybciej wyczerpuje się budżet reklamowy. Dlatego spotów jest u nas więcej na początku miesiąca, a dużo mniej na końcu – powiedział.

Wybrane dla Ciebie