ExclusiveGwiazdy namawiają do badania wzroku po czterdziestce! Marzena Rogalska, Danuta Stenka, Zygmunt Chajzer wspierają nową kampanię Czas Na Wzrok! [WIDEO]

Gwiazdy namawiają do badania wzroku po czterdziestce! Marzena Rogalska, Danuta Stenka, Zygmunt Chajzer wspierają nową kampanię Czas Na Wzrok! [WIDEO]

Czas na wzrok
Czas na wzrok

28.02.2019 | aktual.: 28.02.2019 13:45

Czas na wzrok. Gwiazdy namawiają do badania wzroku

Gwiazdy promują akcję Czas na wzrok. W rozmowie z naszą reporterką Danuta Stenka, Marzena Rogalska, Beata Tadla, Anna Dereszowska i inni opowiedzieli, jak dbają o wzrok i jak często go badają. Zobacz materiał wideo.

27 lutego, w Muzeum Świata Iluzji w Warszawie, zainaugurowano II edycję kampanii Czas na Wzrok 40+, która ma za zadanie kontynuować działania w zakresie propagowania wiedzy o prezbiopii oraz metodach jej korekcji, a także zachęcać osoby po czterdziestce do regularnych badań wzroku. Kampanię Czas Na Wzrok wspierają ambasadorzy w wieku 40+ m.in Marzena Rogalska, Danuta Stenka, Maciej Orłoś czy Krystyna Czubówna, a jej szczegóły można znaleźć na stronie czasnawzrok.pl. W rozmowie z naszą reporterką gwiazdy wyznały w jaki sposób dbają o swój wzrok i jak ważna jest dla nich profilaktyka:

Regularnie się badam, mam na tym punkcie fioła, bo okulary nosiłam od dziecka, ale wtedy nie było tak pięknie i przyjemnie, bo nie było takiego wyboru. Okulary nie były piękną biżuterią, tak jak dzisiaj, ale wychodzę z takiego założenia, że jako dziennikarka robię programy na różne tematy, rozmawiam na różne tematy i to nie może tak być, że mówię jedno, a robię coś innego. Jeżeli zachęcam ludzi, żeby się badali regularnie, to również robię to sama. Nie czekam na wieczne zmiłowanie, tylko idę i się badam- powiedziała Marzena Rogalska, jedna z ambasadorek kampanii.

Anna Dereszowska, która także wspiera kampanię, również postawiła na badania:

Przede wszystkim noszę dobre okulary przeciwsłoneczne, z dobrymi filtrami. Dbam też o to, aby moje dzieci takie nosiły. Badamy się regularnie wszyscy, całą rodziną, żeby nie przeoczyć tego momentu, że wzrok się pogorszył.

Zygmunt Chajzer wyznał, że jego podstawowym narzędziem pracy w mediach są okulary progresywne, bez których nie wyobraża sobie funkcjonowania:

Dużo czytam. Dużo czytam przed mikrofonem, Natomiast najtrudniejszym momentem jeśli chodzi o wzrok to jest zmiana planu. Wtedy, kiedy z bliskiej odległości mamy tekst do przeczytania, po czym trzeba popatrzeć do kamery, czasami trzeba czytać z promptera, to jest takie urządzenie, gdzie wyświetla się tekst. Zwykle jest to odległość kilku metrów. W związku z czym najpierw szczegóły, blisko, trzeba widzieć literki, potem zmienić spojrzenie, patrzeć w kamerę i to są takie momenty, gdzie naprawdę trudno jest sobie poradzić bez okularów progresywnych, które znakomicie ułatwiają pracę i właściwie jest to takie moje podstawowe narzędzie pracy.

Beata Tadla, która przeszła niezwykłą metamorfozę ćwiczy nie tylko całe ciało, ale także swój wzrok, a konkretnie mięśnie, które przytrzymują gałki oczne:

Ja przede wszystkim dbam o cały swój organizm dobrze się odżywiając, prowadząc zdrowy tryb życia. Ale oczywiście też higiena wzroku powinna być, więc staram się bardzo dobrze zmywać makijaż wieczorem, staram się też ćwiczyć oczy, mięśnie, które przytrzymują gałki oczne, tak jak tylko da się to zrobić. No i oczywiście noszę okulary.

Danuta Stenka dzięki temu, że jest ambasadorką wie już, co jest ważne dla jej wzroku:

Od pewnego czasu, odkąd zostałam ambasadorką i odkąd uświadomiono mi, że powinnam zrobić badania wzroku i to szczegółowe badania wzroku i wtedy dowiedziałam się, że istnieje ktoś taki jak optometrysta-czyli człowiek, który bada bardzo szczegółowo wzrok zaczęłam używać szkieł progresywnych i to jest błogosławieństwo dla mojego wzroku.

Justyna Skrzypek Country Marketing Director Poland & Baltics z firmy Essilor - inicjatora kampanii Czas na Wzrok zachęca do tego, abyśmy za pomocą testu on-line, sami sprawdzili, czy mamy problemy ze wzrokiem:

Myślę, że to jest najważniejszy zmysł nasz, bez tego nie funkcjonujemy, a po 40-stce jak wiemy wzrok się pogarsza. A my mamy więcej czasu i więcej pieniędzy aby realizować swoje pasje. W związku z tym, nie ma co się męczyć tylko trzeba zrobić bardzo prosty test. Test jest na stronie czasnawzrok.pl, test jest on-line, bardzo przyjemny, który od razu nam pokaże, czy mamy jakiekolwiek problemy ze wzrokiem.

Zapraszamy do wykonania testu! Całość relacji z wydarzenia w materiale wideo.

  • Beata Tadla-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Wojciech Kalarus - kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Danuta Stenka - kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Odeta Moro- kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Anna Samusionek-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Marzena Rogalska-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Ewa Pacuła-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Beata Sadowska-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Piotr Królik, Magdalena Steczkowska  - kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Maciej Orłoś - kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Lidia Popiel- kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Beata Chmielowska-Olech-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Ilona Felicjańska-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Maciej Myszkowski-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Krystyna Czubówna-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Stanisław Karpiel-Bułecka - kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Karolina Malinowska-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
  • Marta Kuligowska-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
[1/18] Beata Tadla-kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 40+
beata tadlazygmunt chajzerodeta moro
Wybrane dla Ciebie