NewsyGrzegorz Ciechowski w reklamie garniturów. Żona broni decyzji o zgodzie na wykorzystanie wizerunku, córka artysty i zespół - krytykują

Grzegorz Ciechowski w reklamie garniturów. Żona broni decyzji o zgodzie na wykorzystanie wizerunku, córka artysty i zespół - krytykują

Fotografia: AKPA
Fotografia: AKPA
Paula
19.09.2014 08:19

Przeczytaj ich komentarze!

Anna Skrobiszewska, wdowa po Grzegorzu Ciechowskim, wyraziła zgodę, żeby wizerunek zmarłego 13 lat temu frontmana kultowej polskiej grupy Republika promował nową kolekcję garniturów polskiej marki Bytom. Pomysł na taką kampanię promocyjną wzbudził wiele kontrowersji, nie tylko wśród fanów (zobacz: Grzegorz Ciechowski został modelem i reklamuje garnitury. Fani oburzeni), ale także muzyków i kolegów z zespołu, którzy na profilu na Facebooku wydali oświadczenie.

My, niżej podpisani byli muzycy zespołu Republika, oświadczamy, że nie mamy jakiegokolwiek związku ze sprzedażą praw do wizerunku Grzegorza Ciechowskiego marce odzieżowej Bytom S.A. Wyrażając głębokie zaniepokojenie zaistniałym faktem, odcinamy się jednocześnie od jakichkolwiek dalszych komentarzy w tej sprawie. Z poważaniem, Leszek Biolik, Sławomir Ciesielski, Zbigniew Krzywański - napisali.

Swoje oburzenie wyraziła też córka artysty ze związku z Małgorzatą Potocką, Weronika.

Mimo tego, że jestem córką, zostałam pominięta w podjęciu decyzji o użyciu wizerunku oraz nazwiska mojego Ojca w tej reklamie. Mówi się o deptaniu pamięci o Ciechowskim, kupczeniu jego wizerunkiem. Użycie jego wizerunku, nazwiska i renomy do reklamy to naruszenie mojego prawa do pamięci o Nim jako o artyście a nie celebrycie którym nigdy nie chciał być - napisała w emocjonalnym liście do prezesa zarządu firmy Bytom.

Wdowa po Grzegorzu Ciechowskim nie widzi w zgodzie na użycie wizerunku nic złego. Na stronie internetowej artysty, informacja PR-owa przytacza słowa Anny Skrobiszewskiej.

Grzegorz miał swój niepowtarzalny styl i wiele osób go kopiowało. Ubierał się jak chciał, sam wybierał rzeczy do sesji zdjęciowych, nie korzystał z usług stylistów. Choć nie interesował się raczej modą, to przywiązywał dużą wagę do swojego wizerunku scenicznego i dbał o to, aby jego ubranie stanowiło z muzyką którą wykonywał spójną całość. Kiedy firma BYTOM zwróciła się do mnie z chęcią stworzenia ubrań inspirowanych stylem Grzegorza, pomyślałam że jeśli spadkobiercy tak wielkich artystów, jak Cybulski czy Hłasko wyraziły zgodę, to pomysł musi być wart uwagi. Mój syn Bruno z niecierpliwością wyczekuje kolekcji, widzieliśmy już kilka modeli tych ubrań i są to rzeczy, w których młody mężczyzna będzie wyglądał świetnie - powiedziała.

Sprawa wzbudziła tyle kontrowersji, że głos zabrał pełnomocnik spadkobierców Grzegorza Ciechowskiego.

Zdjęcie Grzegorza Ciechowskiego nie jest reklamą Bytomia, ani Ciechowski nie jest twarzą Bytomia. Poprzez to zdjęcie promujemy limitowaną kolekcję poświęconą Grzegorzowi. Trudno byłoby nie używając zdjęcia ani nazwiska tworzyć dla fanów np. t-shirty z Artystą. Faktem jest też, że do niedawna można było kupić w internecie pirackie koszulki z wizerunkiem nie oburzał muzyków z zespołu Republika. Nikt nie zadał sobie pytań czy nie lepiej aby wykonała je renomowana firma? Nikogo nie dziwią t-shirty z wizerunkiem Kurta Cobaina, Jima Morissona czy Iana Curtisa nie powinny też dziwić koszulki z Grzegorzem Ciechowskim. Poprzednie kolekcje przypominające styl Cybulskiego czy Hłasko zostały bardzo dobrze odebrane w środowiskach inteligenckich. Jesteśmy zaskoczeni że muzycy tego nie rozumieją. Nie wymagamy od nich by znali się na modzie, ale mogliby się najpierw zastanowić na czym projekt polega i pewnie mogliby gdyby chcieli… - cytuje wypowiedź pełnomocnika serwis nocoty.pl.

Przekonuje was takie tłumaczenie?

Fotografia: screen z Facebook.com
Fotografia: screen z Facebook.com
Fotografia: screen z Facebook.com
Fotografia: screen z Facebook.com
Grzegorz Ciechowski
Grzegorz Ciechowski
Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także